donderdag 27 augustus 2015

just another manic wednesday

Die maandagen, die zijn meestal het probleem niet. Die woensdagen jongens, die woensdagen, daar loopt het al eens mis.

Ik ben sinds de geboorte van Nena op woensdag thuis, met ouderschapsverlof.
U kent dat wel, in den beginne, dat in uw hoofd perfecte ideaalbeeld dat u daarvan kan hebben. Je doet snel even wat boodschappen en opruimwerkjes in de voormiddag zodat je helemaal klaar bent om de namiddag door te brengen met dochterlief. Samen knutselen, schilderen, bakken,... You name it, ik heb er vast een pinterestbord over. Gezelligheid troef.

De woensdagen in de vakantie, die zijn ook relatief relax. Want niemand moet op tijd klaar zijn voor school. Ik moet zoals tijdens het schooljaar, geen kunst-en vliegwerk doen om mijn boodschappen tijdig van de supermarkt thuis te krijgen en op te bergen, zodat ik net op tijd de peuter in het autostoeltje kan klemmen, met mijn knie haar ontsnappingspoging proberen te verijdelen. Om dan zus te gaan ophalen van school.
Deze laatste woensdag van de vakantie, daar gingen we dan ook  nog eens van genieten jong, echt. Het ging schoon weer zijn, genieten, ijsjes eten, buiten spelen, misschien zelfs een fietstochtje!

Dat was even buiten de chaos van een laatste stuiptrekking verbouwing gerekend. Casa Liezewiezewoes, die kreeg een maand of 2 geleden nieuwe ramen. En Liezewiezewoes, die wilde dan ook nieuwe venstertabletten. Niemand had echter gezegd dat je best die nieuwe venstertabletten steekt op het moment dat de ramen kwamen. Niemand had me ook meegedeeld dat je de zijkant van die ramen ook kan laten afwerken in hetzelfde materiaal van uw ramen. Zodat er geen plaksel aan te pas komt.
Zo komt het dus dat casa Liezewiezewoes 2 maand zonder deftig afgewerkte ramen zat, dat de nieuwe venstertabletten er maar sinds zaterdag inzitten en dat dinsdag én woensdag de boel dat moest geplakt worden, geplakt zou worden.

Plaksel en al in dat huis wonen, not a winning team... Plaksel, al in dat huis wonen én 2 koters, staat gelijk aan een pijltje "Hell, this way please".
Tof was dat er overal in huis werk voor de plakker was. Dat er dus OVERAL plaksel lag, dat dat plaksel uiteraard ook geweldig werd opengetrappeld én dat we beneden parket hebben, met groefjes. Maar bon, we probeerden er het beste van te maken. Ik veegde me tussendoor te pletter, met het idee: wat weg is, is al weg en kan niet meer opengetrapt worden.
Nena, die vond dat het nog niet dolletjes genoeg was, besloot dan maar eens op het parket, met al dat plaksel op én die groefjes in, een kakske te doen. En niet van het stevige ik-pak-het-even-op-met-een-doekske-en-gooi-het-in-de-wc-soort. Neenee, een onvervalste slappe-drets-die-van-de-billetjes-loopt-kakske. Waar we dan ook nog eens in stappen zodat het tussen de teentjes kruipt...

Die 2 glazen wijn en chips voor de tv, die had ik wel verdiend... We kunnen zelfs spreken van onderbetaald worden...





21 opmerkingen:

  1. I feel your pain
    hier ook verbouwingen...
    en een hond die het nodig vond chocola te pikken en de ganse (6 maanden oude, nu voor de vuilbak) mat onder te kotsen...
    Maar hey, je hebt nieuwe ramen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. later gade daar allemaal eens goed mee kunnen lachen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me het zo voorstellen! Maar ooit wordt het allemaal rozengeur en manenschijn, zo net voor ze beginnen te puberen ;)
    Wij plannen hier over enkele maanden ook wat werken en ik mag er nu nog niet te veel aan denken. ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeef me even dat ik hier hardop lach. 't Is niet dat ik niet met je meeleef hoor, dat doe ik echt wel, maar 't is gewoon zo grappig geschreven. Ik zie het zo helemaal gebeuren. En nu weten de mensen ook wat ze best meebrengen bij de inbranding van de vernieuwde woning: een kratje wijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een held van een mama. Die wijn was helemaal verdiend! Zelfs de chips :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het leven zoals het is chez Liezewiezewoes. Je schrijft heerlijk, al zou ik liever niet in je schoenen (tenen?) staan op het dretsmoment ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben helemaal mee tot wijn en chips toe jong... Dubbel en dik verdiend begot! K zou derachter nog e cakeske gestoken hebben ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt, hoe jij dat beschrijft wordt het nog bijna grappig ook.
    Wat niet wil zeggen dat ik niet met je te doen heb. Ik zou er in jouw plaats voor gezorgd hebben dat ik alleszins niet thuis was met die koters erbij. Beetje op veilig spelen en zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kakskes zijn er altijd te veel aan... Zeker op woensdag... Heel leuke en herkenbare post ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh, wat herken ik dit, allez, het gevoel dan toch, dat van die ramen misschien (nog) niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor dat soort woensdagen heeft lays dus die maxi zakken uitgevonden é. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor dat soort woensdagen heeft lays dus die maxi zakken uitgevonden é. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laatste loodjes verdienen een ganse fles wijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al chance dat er geen dans- of turn- of zwemles aan te pas kwam op een woensdag tijdens de vakantie!
    Dubbel en dik verdiend mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En nu denk ik bij mezelf: ziede wel, da maandje split in uw huis afkomstig van uw terras dat maar niet af geraakt is eigenlijk helemaal nie zo erg zenne. En ziede wel da ge blij moogt zijn dat uw jongste 50 keer per dag vraag om op het walletje te gaan zitten zonder dat er iets uit komt. Veel beter dan kaka op de grond! Thanks for making me feel good! En schol!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. toch liever plaksel dan sudokrem, maar die tijd heb ik gehad.
    Pindakaas dan; ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heerlijk hoe je frustraties uit door nieuwe lange woorden te maken (soms echt schaterlach), maar je hebt nieuwe ramen, joepie en die wijn met chips was dubbel en dik verdient!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. not so fun maar wel grappig verwoord ;-)
    hier nog geen kindjes maar wel de plakkers langs gehad en amai wat een boeltje was me dat (we woonden er ook in), na jouw verhaal kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat we ons varkenskot eerst afwerken voor we de varkens erin zetten (niet dat het niet omgekeerd mag hé maar het is toch iets minder lastig)

    BeantwoordenVerwijderen