zondag 16 augustus 2015

Oude schatten

Ik hou erg van rommelmarkten. Vintage vondsten doen, kuieren, bedenken wat een ongelooflijk verhaal er achter dat mooie porseleinen servies zit, hoe gelukkig die mensen vast waren met dat mooie trouwservies...

De grootste schat vond ik echter terug bij de Bomma, op 1 van de leegstaande slaapkamers bij haar.
Al lang vergeten dat die er was.
Een prachtige oude poppenwagen, in donkerblauw velour, met kap. In perfecte staat! Waar ik nog mee heb gespeeld als klein meisje en waar mijn eigen mama als kind nog vrolijk mee het tuinpad afreed. Vreugdedansjesblij waren we!
Op een mooie dag wandelden we naar de Bomma, die hier erg handig maar 3 km van ons deur woont. We haalden de poppenwagen op, legden er poppemie in en reden gelukkig naar huis.

Uit mijn stoffenkast haalde ik ook nog zo een verborgen schat. Eigenlijk niet verborgen, want ik wist nog perfect dat ik ze had. Ik weet nog perfect dat ik die kocht, toen ik haar nog maar net kende en ze Vermiljoen had uitgenodigd om een home sale te houden. Ik wist ook perfect dat ik die schat reserveerde voor iets voor mezelf. Maar dat selfisch sewing, dat liep hier de laatste tijd niet erg vlot. Waardoor ik plooide, toen Mila de lap stof te zien kreeg en bleef zagen om er een sjumsjuut uit te maken. Het kind wou een jumpsuit, ze kreeg er eentje.
Ik zocht mijn La Maison Victor en tekende. Mila draagt nu meestal een 128, wat nog wat ruim zit, maar een 122 is vaak te klein. Hier tekende ik toch maar een 122 na meten. Die 128 zou echt wel erg breed geweest zijn.

 Ze kijkt vaak net zo verliefd naar het poppenkind als ik naar mijn kinders.
 

Schoon rond dat poepke.

Ik had in mijn voorraad knoopjes in dezelfde tint blauw als het hartje van de blauwe bloemen.
In het stofje loopt hier en daar een zilverdraad geweven. Ik vind ze persoonlijk echt prachtig!  
Ze is ook erg zacht en heel licht. Een beetje zoals double gauze, maar dan geen double gauze.


Roze satijnbiais uit Veritas doet dienst als knoopkoordje 

 
 
Het kind is blij en zo fier als een gieter. Momenteel 1 van de favoriete stukken uit haar kast!
En stiekem ook 1 van mijn favoriete stukken. Ik heb nog een lapje over, dat reserveer ik dan maar voor volgende zomer. Dochter 2 staat ook mooi in die kleurtjes!


12 opmerkingen:

  1. Erg mooi! En wat fijn dat jij bijgehouden hebt sinds wanneer wij elkaar kennen. Mijn geheugen is een zeef!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad leuke jumpsuit! en <3 die poppenwagen maar hier een bomma die niets kan wegdoen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook rommelmarktfan! Helaas heeft mijn ene oma wat last van opruimwoede, en de andere een totaal gebrek aan smaak :p Heel toffe sjumsjuut!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, wat een prachtig stofje! Ze staat er beeldig mee. Ik had ook zo'n kinderwagen! Gekregen van de sint, bleek jaren achteraf dat ik er zelf heb ingelegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn meter had vroeger ook zo'n kinderwagen, een groene met grote wielen. Spijtig dat ze die eens weg hebben gedaan toen haar dochters grote kuis hielden.
    Leuke jumpsuit! De knoopjes passen er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een zalige jumpsuit! prachtige stof... en die kinderwagen, ja, dat is ook een pareltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi jong! Zo'n soort stoffen stelen hier ook altijd mijn hart. Ik ben een sucker voor bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, zo'n poppenwagen, die zijn geweldig hé. Wij kochten er een op 2dehands voor het geboortekaartje van Ernest, en die staat hier ook nog altijd.
    En die jumpsuit, super! Lilith wil er geen "want dat is niet gemakkelijk op naar het wc te gaan".

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superschattig!! Mama creatief met stofjes en de dochter met woorden ;) ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superschattig!! Mama creatief met stofjes en de dochter met woorden ;) ....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeeeel mooi! Zou hier ook mooi passen aan dochterlief!

    BeantwoordenVerwijderen