vrijdag 18 september 2015

Confetti festival

Mila is dol op confetti gooien. Ik kan dat gebeuren gelukkig beperken tot 1 keer per jaar tijdens carnaval. Gelukkig want confetti vind ik een beetje zoals glitter. Je geraakt daar moeilijk vanaf. Dat blijft overal aan plakken en kan zich wonderwel fantastisch verstoppen. Om op een onbewaakt moment weer op te duiken in je haar.

Maar met de boodschap: 'Kijk, dat is een stofje waar allemaal bolletjes van confetti opstaan!' Wist ik Mila wel te overtuigen een jurkje te maken in een prachtig stofje! Ik kocht het over van lieve An toen die haar kast opruimde. En ik vond het meteen geschikt als herfst-winterjurk!

Ja we zitten dus nog steeds in de plooikes-fase. I know, been there, done that. Maar eerlijk, ik heb niet altijd giga veel tijd om verrassend en vernieuwend uit de hoek te komen. So no biggie dat ik iets maak wat ik kan en niet te fel moet over nadenken.
 
Er kwam een a-lijn rok onder. Basispatroon uit SVDHZ2

Ma zie wa schoon kleuren dat eigenlijk zijn!

De nieuwe laarsjes van Raaf en Vos passen er perfect onder!

 We plannen dat vaak te combineren met deze heerlijk erg erg zachte Aymara in oker. Veel hartjes voor die trui zeg!
 

Er zit ook een beetje zilverdraag in de trui geweven.

 De foto's werden gemaakt ergens de laatste dagen van de zomervakantie. Het kind was doodmoe, van de reis, van de uitstapjes,...
 
Ik ga dit een topper vinden vermoed ik!
 

22 opmerkingen:

  1. kei-tof kleedje, en wat is die Mila groot geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vermoed dat jouw dochter het ook een topper vindt maar ondanks de vermoeidheid blinken die oogjes toch maar mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hoeft niet altijd nieuw en spectaculair te zijn, he. Een ander stofje geeft ook meteen een ander jurkje en zolang de dochter het graag draagt, is dat toch perfect? Ze staat er goed mee, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet ik dat ook eens proberen voor mezelf ... met die plooitjes ;-) Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de kapstok s dit een mooi jurkje, maar hangende rond het lijfje van Mila is hij echt wauwie!!!
    Ik vind trouwens niet dat je in herhaling valt, ik kom hier kei graag lezen ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die plooitjes (en de trui, ja, ook in oker) ! Zou je ze niet vaststikken op een 1mm, dan zouden ze niet openvallen ... maar het is ook mooi zo, hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awoe voor altijd vernieuwend! Hoewel ik niet het gevoel had dat jij in herhaling viel, ben ik van mening dat toppatronen wat hergebruik verdienen. Dit kleedje is super origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het in ieder geval nu al een toppertje! Waaw, die kleuren, super, die plooitjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ze moooooi in die jurk, een prachtige stof inderdaad !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die kleuren zijn inderdaad prachtig! Ik ga die plooitjes toch ook eens moeten proberen... zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toppertje! De kleuren staan haar echt prachtig! <3 voor het jurkje en het truitje!

    BeantwoordenVerwijderen