dinsdag 8 september 2015

some sunny vibes

De zomervakantie waar wij van genoten, die ligt al relatief ver achter ons. Nu een mooie herinnering, dat wel. Zon, warmte, blauwe hemel, lekker eten, brave dochters, ijsjes...

En tijd, dat ook. Want ik ben een geluksvogel in die vakanties. Ik heb geen stress om voor de kinderen 2 maand opvang te voorzien. Ze gaan gewoon erg fijn naar moemoe en vava, of oma en opa. Daar amuseren ze zich tot nu toe goed. Bijkomend voordeel: de kinderen hebben daar 's middags ook al warm gegeten, dus ook geen stress om 's avonds nog een gezonde maaltijd ineen te flansen.

Daardoor kwam het dat ik in de week voor ons verlof wel nog wat tijd had, en ik in de rapte nog een topje naaide voor Mila om mee te nemen op reis.

Vorig jaar zag ik bij Griet een mooi exemplaar. Ik had toen ook al een halve meter van krak dezelfde stof liggen, maar deed er niets mee. En vergat ook even de kleine lap eigenlijk.
Begin dit jaar besloot ik eens serieus wat stof op te gebruiken voor ik nieuwe kocht. Zo kwam ik ook een paar weken voor de zomer de lap Atelier Brunette tegen. En rinkelde het belletje van die mooie top die ik zag bij Griet.

Ik tekende uit de losse pols iets gelijkaardig maar maakte een langer lint dat knoopt in de nek. En ik maakte het ook wat korter dan Griet haar model, wat eerder uit noodzaak was gezien de stof op was.

Op de rug stikte ik in de tunnel een elastiek mee zodat het mooier aansluit en niet staat te gapen.


 In Firenze gingen we naar het Piazzale Michelangelo. Prachtig zicht over de stad geeft dat plein! Maar je moet er wel een klimmetje voor over hebben.
 
Ik ben zo dol op dat zachte rugje en die schoudertjes <3

Dat sterke klimmetje, dat werd beloond met een ritje op de paardenmolen.

 
Sweet holiday memories...
Jammer genoeg ligt het topje nu werkloos in de kast wegens herfstig weer. Ik hoop op nog een prachtige Indian Summer. 

14 opmerkingen:

  1. In mijn fotoboek kleeft een kiekje op diezelfde paardenmolen met datzelfde blonde haar. Maar zonder zo'n mooi topje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een paar jaar geleden zaten wij op de camping naast Piazzale Michelangelo. Dat klimmetje was ik na een paar dagen stiekem beu, maar verder: topvakantie! Mooi gemaakt, zeker zo allemaal uit de losse pols.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop hier ook nog op een late indian summer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zalig, zo'n topje ! Op en top zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo cute! En wat staat ze toch mooi met dat zacht roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Effen een patroon getekend, je laat het klinken alsof het niets is. Ik doe het je niet na!
    Het staat haar heel mooi en ze straalt. Wat wordt ze groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "uit de losse pols" zegt ze zo. Het staat Mila beeldig, wat fijn om zo de zomer nog wat terug te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zie de reactie van khadetjes en ging net hetzelfde schrijven!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen