vrijdag 16 oktober 2015

Een deken van lange adem

Mijn Bomma, die is content dat er 1 van haar kleindochters bezig is met naaien, breien en haken. Want geen van de dochters en ook niemand anders dan ik van de 5 kleindochters heeft interesse in handwerken.
Mijn Bomma, die heeft ook nog veel vintage schatten verborgen liggen in haar huis die zo af en toe eens opduiken. Die stopt ze dan zorgvuldig in een papiertje met een zak errond. Gekoesterd lappen stof of zorgvuldig bewaarde bolletjes angorawol. Schitterend vind ik dat, die oude schatten.

Mijn Bomma snapt ook dat ik niet naai of haak of brei omdat het me een cent kan besparen. Mooie en kwalitatieve stof is duur. En je moet eens een bol mohair gaan kopen.
Bomma snapt dat ik dat doe omdat het me rustig maakt, omdat ik fier ben op wat ik verwezenlijk, dat het een uniek en handgemaakt stuk is.
Kom de Bomma snapte waarom ik vorige zomer, die van 2014 om duidelijk te zijn, begon aan een deken, in een gehaakte chevron. Dat ging een heerlijk dekentje worden om onder te rollen in de winter.

Nu ja, winter 2014 sloegen we over wegens niet af, maar winter 2015, dat wordt genieten onder dat deken! Afmetingen: 1.8 meter op 2.2 meter! Dat is bijna 4 vierkante meter plezier!
De hoeveelheid uren die ik er aan bezig zat, zijn ontelbaar. Er zitten ongeveer 35 bollen wol in. Dat maakt dit deken niet goedkoop. Maar het is met liefde gemaakt. En dat is toch dubbel genieten dan!



Dan zoek ik nu nog een bergplek voor die gigant zodat de katten het niet helemaal in frutsels vaneen trekken!

14 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, ik ben zelf bezig met de crochet along 2015, hij is bijna af en zal een vergelijkbaar formaat en gewicht hebben ;) Heerlijk zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Zo schoon zeg!
    En wat een engelengeduld moet jij bezitten, ik zou het al lang in een vergeethoekje hebben gesmeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't is dan ook wel een pronkstuk geworden he, vree schoon kleuren ook gebruikt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig deken geworden! Steek het inderdaad maar goed weg voor de kat.. dat zou echt zonde zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Niet opbergen, maar op je bed! En in mijn ervaring is zo'n deken ook super in de zomer trouwens, een heerlijke dunne maar toch wat warmte gevende laag op je bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar waw! Respect! Ik begon ook ooit aan haken, maar halfweg een sjaal voor Lilith gaf ik het al op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wijze bomma hebt gij! Super knap resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. <3 voor oma's die snappen waar het om gaat, ik heb ook zo'n schat van een oma... en jouw deken is zalig, een werkje om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoedje af jong! Ik kom daar wel eens mee onder liggen, volgens mij is dat groot genoeg voor twee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het. Is. Af!! Mooi en proficiat met jouw huzarenstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. AF, eindelijk! Ik zag jou bezig en bezig en zag dat het al gezellig was, zo onder een halve deken. Steek de kachel maar aan en warm de chocolademelk. x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij gaan uw kleinkinderen daar ooit afbras voor maken ;) Zalig! En RESPECT!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedkoop, daarvoor moet ge in den Ikea zijn hé. Uniek en met liefde gemaakt daarentegen... Daar gaan voetjes zich nog jaren onder warmen!

    BeantwoordenVerwijderen