woensdag 28 oktober 2015

Lars for girls

Bloggers for life slokt veel van mijn tijd op, dat is waar. Veel tijd om zelf achter mijn machine te kruipen heb ik momenteel niet, maar dat is ok, dat is van voorbijgaande aard.
De tijd die ik heb, die splitst ik tegenwoordig ook nog eens op tussen naaien en breien.
Heerlijk, tikkende naalden in de zetel voor de stoof! Herfst en winter, as they should be.

Een maandje geleden al kocht ik in De Strek in Ledeberg een heerlijk zachte roze stof. Geen idee wat het precies is, maar het voelt zacht, een beetje wollig maar prikt niet én mag gewassen worden.
Perfect voor een jasje.

Qua jasjes kon ik nog wel eens een uitdaging gebruiken, een nieuw patroontje. Mijn oog viel dit voorjaar op haar versie van Lars, het patroon van Zonen 09. Prachtig vond ik die! Ik bestelde lars, in papier versie. Geen zin in gevecht met veel geprinte bladzijden.

Wat de meesten vast al weten is dat dit een tijdsrover is. Ik denk dat ik alles opgeteld (tekenen, knippen, stof knippen en naaien) zeker 12 uur ben bezig geweest. Tekenen en knippen alleen al was bijna 2u30. Maar het is elke minuut waard. Dit is een patroon dat zo goed is uitgelegd en zo schitterend in elkaar zit! Echt, Belgium's got talent! En Sharon is daar zeker 1 van!

Het kind wou haar eigen styling doen. Ze is zot van haar nieuwe sportschoenen. Vooral omdat die een plakkersluiting hebben en ze die dus zelf aan en uit kan doen vermoed ik.

prachtige warme kap! U ziet nog een klein vals plooitje in de kap maar dat is met veel stoomstrijken zo goed als opgelost.

Bij Mertens vond ik de goudkleurige elastiek en de roze koordstoppers. Passen perfect bij de jas!


Bloemen voor de zak. Gezien dat gewoon katoen is en de buitenstof dikker is, naaide ik een laag fleece tegen de bloemmetjeskatoen.

Een restje roos-paarsachtige superzachte fleece werd de binnenkant. Heerlijk warm!

Zie hoe mooi die details zijn! <3 voor de paspel aan de binnenkant!




Knoopjes uit mijn verzameling om de kap vast te hangen aan de jas. Ook met een gouden paspeltje.


 
 
Het is niet het simpelste project, ik heb in totaal de jas 3 keer moeten keren en opnieuw binnenste buiten keren omdat ik er elke keer in slaagde iets fout te doen aan de mouwen. Maar ik ben nog steeds blij dat ik volhield. Het is een zeer praktische jasje, Mila draagt hem graag en ziet hem graag. Meer moet dat niet zijn!
 

33 opmerkingen:

  1. Annelies! Dit is kei chique! Sportief en toch prinsesserig, jongenspatroon en toch meisjesjas. Je hebt jezelf overtroffen, echt waar. Ik denk dat ik dit één van jouw mooiste naaisels aller tijden vind. (En het mouwprobleem, dat had ik ook. Zelfs op een workshop met Sharon ernaast is dat moeilijk. Maar het resultaat is het tornen zo waard hé!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een warme jas, roze en een beetje goud, wat moeten meisjes meer hebben? Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh! Die gouden elastiek is echt zo'n mooi detail! Ik kan me voorstellen dat Mila hier een heel gelukkig kind mee is! De mooiste meisjeslars die ik al zag op het net!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die twaalf uur precies nog meevallen, ik denk niet dat ik het binnen die tijd klaarspeelde ;).
    Maar dat resultaat vrouw, wat mooi! Dochterlief komt perfect weg met die lieve kleuren, en de details zijn er boink op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jas! Mooi met die gouden elastiek.
    Al zou ik wel schrik hebben dat die lichtroze kleur binnen de kortste keren vuil is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Ik ben helemaal weg van je gouden accenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om lieve dingen te lezen, nog heerlijker om zo'n fantastiche girly versie op zo'n schoon kind te zien blinken. Keigoed gedaan Annelies en hoera voor je volharding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarlijk, zo schoon! Ik ben er ook aan bezig momenteel, hoop dat ik hem vanavond af krijg! En roze en goud, daar kun je niet mee missen ;-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarlijk, zo schoon! Ik ben er ook aan bezig momenteel, hoop dat ik hem vanavond af krijg! En roze en goud, daar kun je niet mee missen ;-)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. allé lap, dochtertje hier mega jaloers :-) die jas wil ik ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar Annelies! Hoe perfect! Echt prachtig. En zie hoe blij ze ermee is zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar hoe mooi!!! En zie die Mila stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig jasje! Ik volgde zo pas de zoondag bij Sharon voor het maken van de Lars en na een dag van 8uur met op voorhand knippen, is de jas nog steeds niet klaar, dus chapeau voor jouw prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waw een schoontje seg !! met de gouden paspel helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hé, wat wordt Mila groot, hier zie ik een heus 'lager schoolkind' verschijnen! Geen paniek, hoor, je went daar aan. Die leeftijd heeft best wel veel voordelen ;)
    En ja, ik zie een prachtige jas met hele toffe afwerking. Ik ben al weken bezig aan mijn verplichte werkstuk 'de regenjas', het is uiteindelijk een soortgelijke versie voor mezelf geworden (allé of toch bijna, straks nog even verder werken aan de pluchen voering) !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi zeg! Zoveel werk.... Precies de reden waarom ik dat patroon nog niet kocht. Maar het resultaat is prachtig! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jawadde, knap staaltje! Heel mooi afgewerkt maar dát zijn we stilletjes gewoon a h worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super uitvoering zeg,roze,welk meisje wil dat niet,dan die gouden details en een bloemetje erbij,lekkere warme fleece je zou bijna willen dat het kouder werd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Blij te lezen dat ik niet de enige was die rusie had met de mouwen ;) Maar inderdaad al je werk en tijd meer dan waard! Het werd een pracht versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Dat is duidelijk punten scoren bij dochterlief!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik snap niet dat ik deze gemist heb in mijn blogroll, zo'n schoontje seg! De aanhouder wint, big time!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik snap niet dat ik deze gemist heb in mijn blogroll, zo'n schoontje seg! De aanhouder wint, big time!

    BeantwoordenVerwijderen