maandag 30 november 2015

De warmste week met de warmste sjaal

Het is ook mijn beurt om te veilen voor Bloggers For life! Mijn beurt om een steentje bij te dragen aan de goede doelen die het Berrefonds en Moeders voor Moeders zijn!

Voor mijn veilingstuk neem ik u even mee naar een jaartje geleden. Ik maakte een sjaal, een erg mooie sjaal ook vond ik. En lange sjaal, dat al zeker.
Ook een sjaal die ik slechts 1 keer droeg, voor ongeveer 20 minuten, om dan tot de vaststelling te komen dat die echt wel veel te lang was voor mij. Ik hou van lange sjaals, maar deze was te hoog gegrepen met mijn volle meter en 62 centimeter.

Onnoemelijk jammer, want zo een mooie steek, zo mooie warme merinowol, zo zonde om dat prachtstuk te laten verloren gaan! Elke breister heeft wel een idee hoeveel uren hier inkropen. Deze sjaal is eigenlijk onbetaalbaar in werkuren. Om u een idee te geven. Het is zeker niet geteld met 30 uur breien.
en dus enter mijn intrede in de veilingen voor Bloggers for Life!

Mijn oorspronkelijk plan was een jurkje in maat 128 dat door omstandigheden niet veilbaar was. En geen tijd om een geschikt nieuw stuk te maken. Ik liep ambetant en zenuwachtig rondjes in het huis tot mijn oog viel in mijn kast op de sjaal en kijk. Een beetje een luie-wijvenoplossing, dat zeker en vast. Maar daarom niet minder mooi!
Ik stel u graag voor: Veilingstuk nummer 27!




Links ziet u de achterkant van de sjaal, wat ik persoonlijk ook wel een tof motief vind!

 Hier is de sjaal 1 keer rond mijn nek gedraaid, om een beeld te geven van de lengte van de sjaal. 

Hier is hij vriesvast 2 keer rond mijn nek gedraaid.

Mijn wallen en zondagochtendkop krijgt u er gratis ende voor nikske bij! Op deze foto zie je wel een klein foutje in de sjaal zitten, vandaar dat deze foto, inclusief mijn wallen dus, wordt gepubliceerd. Ik heb mij 2 naalden vergist van patroon, waardoor je een lang gerekt sterretje krijgt. Dat was aan het 'begin' van de sjaal, en de fout had ik pas door op 1 bol van het einde... Alles terug opnieuw, dat zag ik niet zitten. Maar hé, u ziet, dit is zeker en vast een uniek stuk!


Zie hoe zalig die eigenlijk zit. Bij het nemen van deze aan-foto's begon ik serieus te twijfelen om de sjaal toch te houden geef ik toe... Maar ik zet door, ik ben geen opgever.

Deze prachtsjaal kan dus van jou worden!
Wat moet je doen? koop lotjes zoveel je maar wil! Voor de democratische prijs van 2 euro heb je 1 kans om te winnen! Maar meer kansen om te winnen zijn zoveel beter natuurlijk!
Schrijf je centen (dus 2 euro of een veelvoud van 2 als u meer lotjes wenst te kopen) over op rekeningnummer BE69 3770 2596 1378
met de vermelding: 27 - naam - voornaam - aantal lotjes

Heel belangrijk: Vul ook onderstaand formulier in want uw deelname is pas geldig bij overschrijving van de centjes én een ingevuld formulier.

U heeft vanaf nu tot en met vrijdag middernacht om overschrijvingen te doen. Daarna is deze veiling definitief gesloten. 

Denk ook nog eens aan de regels die we hier vooropstellen!

Veel succes!

12 opmerkingen:

  1. Waw! Wat een pracht van een sjaal! Soms zijn die luie-wijvenoplossingen gewoon de beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjaal! Dat maakt het aanbod ook weer wat diverser, he. Wat een prachtige actie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, wat is het moeilijk kiezen deze week (ik mag elke week 10 lootjes kopen van mezelf). Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Correctie: elke week mag ik van mezelf 10€ uitgeven, dat zijn dus maar 5 lootjes... ☹️

      Verwijderen
  4. Daar wil ik me wel in nestelen. De steek vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echte prachtsjaal !!! (En onbetaalbaar, absoluut !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie sjaal zeg en inderdaad onbetaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige sjaal maar met mijn 1 meter 63 cm zal hij ook voor mij te groot zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel de warmte tot hier. Van de sjaal, van deze actie en van jou x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een zalige sjaal! Alleen ben ik ook zo'n dropje... ik zou erover struikelen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen