vrijdag 20 november 2015

fluffy en warm

Mijn leven staat met Bloggers For Life heel even wat op z'n kop. Het is druk. Ik heb een dagjob die vrij vaak veel inspanning vraagt en geen ruimte laat om fouten te maken. ik heb ook kinders waar ik op tijd en stond eten moet insteken dat ik maak en die ook al eens gewassen moeten worden.
Daar komt nu de opvolging en administratie bij voor onze actie, die elke avond toch al snel 1u30 zeker in beslag neemt. Gelukkig kan ik dat werk delen met Sarah!

Mijn eigenste naaitijd, die schiet er momenteel vaak bij in. Het enige waar ik al eens aan toe kom is in de zetel ploffen met mijn breiwerk bij mij.

Ik las op de blog van lieve Pied de Poule een beschrijving om een bernadette te breien. Een beschrijving die ik warempel snapte! Juichen!
Ik bestelde wol en begon zeer enthousiast te breien. Uiteraard bestelde ik, als de gierige pin die ik kan zijn, niet dezelfde wol die zij gebruikte voor haar trui.
Ah nee, dat was echte mohair en toch net te duur vond ik, hoe zacht en warm ook. De aangegeven hoeveelheid steken, dat ging werkelijk veel te klein zijn en belange niet de oversized trui die ik wenste te maken.
Herbeginnen dus. Ik kwakte in 1 keer 20 steken extra erbij. Toen ik aan zo een 40 cm hoogte zat met mijn breiwerk begon het te dagen dat deze misschien wel heeeeeeeel breed zou uitvallen.

Ik contacteerde Pied de Poule, vroeg eens naar afmetingen van haar trui, nam er mijn gekocht exemplaar bij, samen met de lintmeter en besloot toch maar weer te herbeginnen.
Iets met derde keer en scheepsrecht.

Maar kijk, ik had extra veel plezier aan de aankoop van mijn wol zo en na enkele avonden en uurtjes breien was mijn trui klaar. Ik woon er bijna in, in die trui. Wat een zaligheid!






Nee ik zit niet zo kunstig te wezen op mijn eigen kast maar ging op de thee bij Griet en speelde van fotomodel. Al is er nog veel werk aan mijn poseerkunsten.

Ik ben erg blij met de trui, zo blij dat ik nog een poederroos exemplaar maakte ook.

21 opmerkingen:

  1. Allez tju en seg, ik brei niet zo graag, maar als ik deze zie, krig ik al zin om stante pede wol te gaan kopen. Ziet er een superzalige trui uit. Vind ik leuk! Vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing post dear! You have a wonderful blog:)
    What about following each other on Instagram, Blgolovin, Twitter?.. :)

    www.bloglobin.com/blog/3880191

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ja, het boekenrek had ik al herkend ;-)
    Die Bernadette, die staat / stond ook op mijn wensenlijstje, maar pfff, ik heb weer zoveel stofjes gekocht ... Soms doet een mens zich iets aan hé!
    En ja, poederroze, dat zal je ook staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, maar gij zult nog veel plezier hebben van uw Bernadette-versie !!! Heel veel !!! En zo schoon !!! Enne ... schone foto's ! (toch wel zalig, zo'n familiefotografe in de buurt ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n mooie trui breien en terwijl ook bloggers for life organiseren: respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OMG Annelies, ik wil die oooooook!! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zomaar even in drukke momenten een pracht van een trui gebreid?? Een styling die af is en foto's die zo in de boekskes kunnen staan. Zo bescheiden over de poseerkunsten! Niet nodig, je spat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof!! De mijne is bijna af, maar mijn wol is op :-( Ook benieuwd naar de poederroze!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. maar jong, zo zot mooi!!! die kleur... maar het poederroze zal je vast en zeker ook goed staan! en ik vind de foto's prachtig... good job my dear!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Misschien moet ik ook aan een breiwerkje beginnen... Ik val steevast in slaap van zodra ik de zetel raak...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supper mooi Annelies! En eindeloos respect voor al dat werk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar Annelies! Wat een pracht! Trui, breiwerk, foto's en niet in het minst het model! Je straalt - heel mooi. Ik moet dringend leren breien (maar eerst een naaipatroon lanceren ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Looking gooood! Zowel jij als je trui!

    BeantwoordenVerwijderen