dinsdag 15 december 2015

Fitness shockeffect

Het was druk de voorbije weken. Maar geen nood, zelfs in drukke tijden heb ik tijd om hilarische toestanden voor te hebben. En ik roloog hierbij, wat de mood dus zet op sarcastisch...

Misschien weet u dat of niet, maar ik doe effectief wel pogingen om mijn tamme zelve naar een sportiever level te heffen. Het is zo dat ik een abonnement heb in den Basic Fit. Op een kleine km van mijn werk zit er een vestiging, ideaal dus tijdens de middag.
Nu waren ze die vestiging een beetje aan het vernieuwen de voorbije weken. Als in: ze zijn de douches in de kleedkamers aan het vernieuwen.
Geen probleem, want naast die vestiging hier dichtbij, is er ook een vestiging in de buurt van de Zuid te Gent. Ook dat is niet echt noemenswaardig ver met de tram. Als het niet regent, that is...

Om een lang verhaal kort te maken, het was me teveel gedoe om daar aan de Zuid te raken, dan nog een stukje te wandelen en dan nog eens te sporten én weer te keren. Lazy one, ikke. Dus besloot ik toch maar naar de vertrouwde vestiging te gaan en niet daar te douchen maar wel in de douches op mijn werk. Een collega die daar ook gaat sporten zei me trouwens: ze werken daar gelijk nie aan overdag zenne, dus ge kunt gerust gaan en u daar omkleden.

U ziet dat hier al verre komen vermoed ik. Ik kwam binnen in de kleedkamer en rook de weeë geur van natte cement en plaksel. Maar ik kon me wel omkleden, de bankjes waren er nog. Ik ging zelfs even kijken in de douches. Geen werkvolk. Wel een emmer plaksel en wat werkgerief. Dat had toch minstens een belletje moeten doen rinkelen.

Ik was net halvelings aan het vechten met mijn loopbroek toen de 'plakker' binnen kwam... Verstomming alom. Ik begon direct mijne uitleg dat ik ver weg was en enkel nog mijn schoenen aan moest doen (en mijn broek voort optrekken maar dat had die vent vast wel door) en dat ik me straks wel elders ging omkleden. Tevergeefs trouwens, de mens sprak alleen Pools.

Standbeeld voor mij, dat ik zelfs daarna nog de moeite deed toen om een half uurtje te lopen op die vervloekte loopband!

19 opmerkingen:

  1. Annelies!!!! Ik kan me het levendig inbeelden. Ik begin aan dat standbeeld. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wahaha da's al gelijk ik die de deur van de het zonnebankkotje ne keer niet goed had dichtgedaan en die uiteraard open waaide toen er een andere klant binnen kwam :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh my ö
      Ik vind dit nog erger dan dat van Annelies :D

      Verwijderen
  3. Gij kieken :p. Die zak cement, staat die vaak in de kleedkamers anders? :p
    Diene Pool gaat onder de indruk geweest zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe doe je het toch elke keer weer? Mij een smile tot achter mijn oren bezorgen, als ik jouw post lees.
    Ik begin nu al mee te werken aan dat standbeeld voor jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahahahaaaaaaa!! You crack me up, écht! Uw opgesloten-in-de-badkamer-verhaal is nog niet verteerd, en nu dit! Hilarisch jong, seriously.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Valt nog mee, ik stond eens in de douche op mijn werk, net helemaal (!) uitgekleed ... en tot de vaststelling te komen dat ik de deur niet op slot had gedaan (ah ja, want er trok gewoon een mannelijke collega de deur open !)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat het iets met onze naam te maken heeft
    Wij kunnen daar echt niets aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat het iets met onze naam te maken heeft
    Wij kunnen daar echt niets aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ok, voor jouw wel efkes een bloosmoment, voor ons maar weer een feel-good moment ;-) Go on, ge doet dat goed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik douche regelmatig op mijn werk, en wou enkele weken geleden de kraan toedraaien. Nam ik toch wel (brilloos) de verkeerde kraan en er spoot een straal heet water over mijn décolleté. Moest ik naar mijn collega's (net toen alleen maar mannen) mijn borsten vol blaren laten zien en laten verzorgen. Ik geloof dat ik even rood zal als mijn brandwonden. (maar mijn collega ook hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zaaaalig om dit smorgens vroeg te lezen!!! You just made my day!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Man man! Zou een rood standbeeld geworden zijn vrees ik 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh jee, ik zit hier gewoon te glibberen in de zetel! In uw plaats zou ik door de grond gezakt zijn van schaamte en dan gewoon rechtsomkeer gemaakt hebben. Chapeau voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen