vrijdag 29 januari 2016

uitgestelde schattigheid

Ik vertelde al eens dat Mila halverwege het vorige schooljaar van juf wisselde. Juf Evelien is intussen bevallen van een flinke babydochter Cécile. Dat cadeautje, dat moest uiteraard nog gemaakt worden.

In de Kerstvakantie was ik 2 heerlijke weken thuis en kwam het er eindelijk van. Ik ben zo iemand die qua snelheid voor het maken van patronen die uitkomen compleet achteraan bengelt. Ik ben daar niet snel mee, ik snap ook niet waar die mensen die wel supersonisch snel zijn in die dingen de tijd halen. Er mag me altijd iemand inlichten!

Maar dus, dat geboortecadeautje. Ik plande een jasje, en terwijl het patroon van Riet al een heel andere dimensie heeft nam ik gewoon die Zo geknipt 1 erbij om daaruit  de oorspronkelijke versie eens te maken. Supersonisch traag enzo.
Gezien klein babyspul hier niet al te vaak moet gemaakt worden door gebrek aan baby's die andere mensen hun gezin vervoegen, wou ik ervan profiteren en maakte ik ineens ook een Grace erbij.

Het stofje kocht ik in de uitverkoop van Ella en Basiel. Ik had net genoeg om een jasje te maken. Er kruipt meet stof in dan verwacht, zeker omdat vogels best niet scheef of ondersteboven staan.
 

Een zilver paspel rondom rond maakt het een beetje meer af.
De binnenkant werd heerlijk zachte, pluizige sheepskin die ik ooit ergens kocht, maar geen idee meer waar.  

Zie wat een schoon knoopje! Deze pasten perfect op het blauwe kleurenpalet van de bloemmetjesstof.
 

Ik koos voor een gerimpeld mouwtje erbij, gewoon om de schattigheid wat op te drijven.
 


Ik hoop dat baby Cécile er veel mooie dagen kan in beleven!

13 opmerkingen:

  1. Alle twee even schattig.
    Dat jasje, hier ligt er ook eentje geknipt klaar zie, het gaat er vandaag van komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat jasje heeft een ongelooflijk knuffelgehalte!
    ♥ dat Grace jurkje - en ik hou niet eens van bloemen, dus dat wil wat zeggen vrouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel schattig, het jasje en het jurkje! Wil ik ook nog wel eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh, dat gaat Cécile heerlijk vinden. En zij weet dat niet, hoor, dat die patroontjes al even bestonden! De maaksels zijn speciaal voor haar, da's al wat telt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf dat knap vinden,madammen die zo van die kleine baby kleren kunnen naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen