dinsdag 19 januari 2016

zalig zijn de armen van geest

Het leven, dat loopt niet altijd zoals we het wensen. Dat kan al eens rare bochten nemen. Wendingen die we al dan niet zien komen.
Maar is het soms ook niet gewoon beter om niet te weten, gewoon vrolijk verder doen, zonder te weten wat er nog op ons pad komt? Zouden we ons niet heel erg zorgen maken, over bepaalde dingen, als we die op voorhand weten? En zo vergeten te leven?

Wanneer is het beter om wel te weten? Zou je harder en intenser hebben geleefd als je op voorhand weet dat het morgen je laatste dag is? Of zou je compleet verstijfd van schrik het lot opwachten? Hopend dat er nog iets aan te veranderen valt?

Sommige dingen weet je misschien liever niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niet gaan gebeuren. Je kan je lot niet ontlopen. Ik zal het dan ook maar aanvaarden en het ondergaan. Al kan ik misschien toch nog wat sturing bijgeven, aan dat lot van mij.

17 opmerkingen:

  1. Zonder dat ik je ken en zonder dat ik weet welk lot je niet kan ontlopen, lees ik dit tekstje, terwijl ik dit liedje hoor: https://www.youtube.com/watch?v=YdQmwDzW-a0 (let niet op de kitsch beelden). Het lijkt alsof je dat nu wel kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Het is wat rommelig in het hoofd en leven, maar ik overleef het wel ☺️

      Verwijderen
  3. Rommel, rommel, bij mij is de berg ook enorm. I feel you, xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeioei, klinkt niet goed! But I feel you too x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeioei, klinkt alsof je een beetje in de knoop zit. Neem de tijd hé, en ik hoop dat de knoop zich snel zal ontrafelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En weet je, gewoon de tijd zijn werk laten doen is soms de beste remedie x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooohhhh�� .
    tijd weet raad, maar niet altijd. Ik hoop dat je snel die dingen vindt om te ontrommelen, daar waar nodig ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt alsof het je niet echt al te best gaat... Maar je stelt terechte vragen, vragen waar ik, vooral op moeilijke momenten, ook al vaak over nagedacht heb. En soms ook op de. Iet-moeilijke momenten, waarop alles wel goed gaat en je gelukkig kan zijn, maar allerhande gedachten wel eens in je kop komen... Weet dat je niet alleen bent, nooit. Ook anderen, ook ik, worstel vaak met zoveel dingen, wensten dat het kot anders was, enz. Ook dat gaat weer voorbij! Verzorg jezelf goed, neem tijd voor wat nodig is, kijk naar wat er in jou leeft en wat jij nodig hebt, ... Dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach meidje toch :-( Courage he! Hopelijk geen al te erge dingen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt heftig. Ik heb de indruk dat er veel last hebben van een rommelig hoofd de laatste tijd, inclusief mezelf. Veel moed x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. rommeltjes horen er helaas bij maar je overleeft het idd wel!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Everything will be okay in the end... If it's not okay, it's not the end!

    BeantwoordenVerwijderen