maandag 14 maart 2016

hold your horses!

Dat Mila gek is op paarden, dat is geen nieuws. Van waar ze die liefde heeft, dat is me nog steeds een raadsel.
Op stoffenjacht kijk ik niet speciaal uit naar paardenstof. Meestal laat ik die graag links liggen wegens: echt echt echt mijn ding niet, lelijke kleuren en toch niet iets teveel paard. Maar soms kom ik wel eens eentje tegen dat ik kan smaken. En dan koop ik dat.

Ergens in het begin van de winter kwam ik bij Mon Depot zo een stofje tegen. Het kwam uit de collectie van Lucy Has a Secret en was dus niet kinderachtig te noemen.
Ik verwerkte het best snel, naar mijn normen. Ik denk dat het een week na aankoop al rond Mila haar lijfje hing. Maar foto's nemen, dat kwam er maar niet van die periode. Tot we vorige week op bezoek waren bij lieve Griet en ze spontaan aanbood foto's te nemen. Hoera!




Aan de mouwen zette ik een reepje van dezelfde stof als boordstof. De mouw zelf liet ik een beetje fronsen in die boordstof.
 

Het is een zeer soepelvallende stof, lycra-achtig. Of echt lycra, geen idee, ik ben geen expert. Wat ik wel kan zeggen is: Je kan dat volledig met de overlock ineen zetten en je moet dat niet strijken. 

Als patroon gebruikte is gewoon de basis van SVDHZ2. Het achterpand tekende ik ook op de stofvouw, de halsopening tekende ik langs beide kanten een kleine cm breder. Ik wou er geen rits is, maar dat hoofd moet er wel door kunnen uiteraard.
 
Het is deze winter de favoriete jurk van Mila geweest. Ik snap haar, de jurk staat haar prachtig vind ik. Al zijn het paarden.
 

Kleine zus was ook mee op bezoek en uiteraard wou zij ook graag op de foto. Kleine cutiepie!
 
En dan smijt ik me nu volledig op de deadline van 8 mei. Communiemodus full force ahead!

18 opmerkingen:

  1. Haha, Griet die spontaan foto's begint te trekken, ik zie het zo voor me!
    Leuk jurkje. Hier ook geen paardenstofjesfan, maar soms, heel soms, kom je nog wel leuke tegen. Je hebt ook zo'n katoentje met racende paarden in het groen. Daar heb ik eens een rokje van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht al, erg winters ...
    Heel mooi, en wat een mooi foto's. Ze wordt groot.
    Succes met je communiemodus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie Mila, ze staat prachtig met haar paardenkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn toffe paarden! En zag je die nieuwe panelen van BaBa bij MonDepot? Die vind ik ook schoon. Succes met de communie outfits! Hier is het eerste kleed bijna af, nu begin ik aan de handgestikte details en de tule. Dus als ge wilt zagen over het prutswerk en de moeilijkheid van die dingen, wees welkom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heeft dat stofje al vaak in mijn winkelmandje gelegen... Heel mooi! En dat van die paardjes... erg herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, geweldig!!!!! zo schattig en toch heel tof voor die steeds groter wordende meid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ma zo schattig,
    en vooral de jongste zus die toch wel even mee de show kwam stelen :-)
    Nog veel communie-plezier!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh wat een schoontje zeg, het stofje ligt hier ook en ik wou het houden voor mezelf maar als ik dat hier zo bekijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die paardenjurk, prachtig en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar zo mooi! En matchende kousenbroeken zowaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn toffe paarden jong, deze, groot gelijk dat Mila erin wil wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Die fronsjes maken die mouwen extra leuk. En <3 voor de photo-bomber!

    BeantwoordenVerwijderen