zaterdag 5 maart 2016

Test 1, 2, 3 ...

Ik zit hier op ongeveer 2 maand van de deadline der deadlines voor mij. 8 mei 2016. Dan doet mijn kleine Milaprinses haar eerste communie.
en uiteraard had moeder het in haar kop gestoken dat ze die jurk wel eventjes helemaal zelf ging maken. Ik had dat kind het 2 jaar geleden al beloofd. Die vergeet dat dus niet. Toen zat in mijn hoofd nog gewoon een standaard jurk. Weliswaar iets feestelijker, maar in een mooi katoentje. Iets wat ik kan, iets wat ik al deed.
Juffrouw prinses wil geen gewoon jurkje, maar een wit prinsessenkleed, type Taart. Maar daar gaat het nu nog niet over.
Ah nee, want uiteraard ga ik ook de jurk van kleine zus zelf maken. Ik zeg het, rol-ogende smileys zouden hier niet misstaan. Roloog.

Ook voor die kleine zus moeten er testmodellen komen in de jurk. Enerzijds omdat de stof die ik kocht te duur is om gewoon naar de sies te helpen, anderzijds om eens uit te maken of Nena nu het beste staat met een gewone standaard jurk met bovenstuk-en-rok, of toch meer met een model dat van bovenaf al wat uitwaaiert en zo vakkundig peuterbuik en stevige billetjes verstopt. Testmodellen dus.

In een La Maison Victor van even geleden vond ik een modelletje, de Lucy. Ik wilde dat al even maken maar Mila heeft het niet zo op wijde modellen. Enter kleine zus die nog niet zoveel te willen heeft op dat vlak.

Oh ja, ik waarschuwde al een beetje in de vorige blogpost: Ook hier zijn de kousen geen match made in heaven, maar Nena wou dezelfde kousen aan als zus. En mijn prioriteit lag bij de foto's van de jurken. Dus laten we even afspreken dat oker te negeren.

 Voor u denkt dat mijn peuter al aan de acné is: er zijn hier restanten windpokken te zien. De kleine duts stond letterlijk vol. Maar ze is gelukkig aan de beterhand. En vrolijk. Maar ook nog bazig. Roloog.
 

Detail van de strik en de dichtgestikte plooitjes.  En ziet u ook dat per ongeluk bijna doorlopende konijn? Top als dat gebeurt!




 Springen en dansen, dat doet het kind graag.
Maar levert jammer genoeg wat flou foto's op.
 
 Ik verlengde de jurk een 3-tal cm want ik vind dat deze soort jurken in La maison Victor vrij kort vallen. Een niet geblogde Jill-kerstjurk van Nena kwam zeer onzedig kort. Nu valt deze wat langer, maar het kind groeit snel. De zomer gaan we dus uit kunnen doen in deze. Hoop ik.
 
Pluspunten voor deze jurk: Ik vind deze erg mooi vallen met de plooitjes. Ik ben fan van de strik, Nena ook.
Nadelen: een truitje valt er iets minder mooi wegens het bredere model maar dat is misschien verwaarloosbaar.
 
Volgende testjurk ligt geknipt, nu nog tijd om die in elkaar te steken!


23 opmerkingen:

  1. Oooh ... het wordt een topdag! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was de Lucy dress al vergeten, maar nu ik deze zie krijg ik ook zin om er eentje te maken. Een uitwaaierend model vind ik heel mooi voor kleine dametjes. Succes nog met je deadline!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou stoppen met testen, dit model is al mega geslaagd! Mijn 2 communiejurkjes zijn al geknipt in hun definitieve stof, aan de mogelijkheid van een testjurk had ik niet eens gedacht. Oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergelijkbare stress hier, weliswaar niet voor de communicant (dat kleed kochten we), wel voor grote zus en mezelf. 2 testversies waren er nodig voordat grote zus groen licht gaf. Dus die finale versie zal wel lukken. Voor mezelf sta ik nog nergens, heb nog steeds niet het ideale stofje gevonden. Dus wie weet wordt dat last minute toch nog een gekochte outfit...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cutie in dit stofje! Voor-en nadelen: akkoord! Je kan natuurlijk ook gewoon hopen op een truitjesvrije dag ...
    En waarom hier rologen voor veel zelfgemaakt op een communiefeest, natuurlijk doe jij dat en ik weet nu al dat dat heel heel goed komt! Succes bij het vervolg!
    Ik stel me dit jaar zelfs ten dienste van een ander communicantje, daar mag je eens voor rollogen want de projectjes stapelen zich op ... 'k zal maar eens gaan beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt! In mei gaat het zo'n mooi weer zijn dat een vestje niet nodig zal zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind ik ook al geslaagd als testjurk of als feestjurk of als BBqjurk of als ... allez 't zit goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk geworden hoor!! En zo schattig, ik herken er helemaal mijn eigen peuter in, in die maniertjes en zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kei mooi! En dat bijna doorlopend konijn, da's inderdaad iets om blij van te worden, soms zijn we rap content ;-). Kleine zus is in ieder geval al gesteld, en hoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dit ook een heel geslaagde test! Komt helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Missie geslaagd! Staat haar heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tegen dan zal een truitje hopelijk niet meer nodig zijn. Ik ben ook fan van de strik. Op naar het echte werk zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof jurkje! Al ken ik weinig van jurkjes. ;) enne, uwe outfit staat toch ook op je lijstje to make? - roloog. Go girl ��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Om op te vreten!!
    Trouwens, N begint meer en meer op M te lijken, ongelooflijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh fan van de jurk :-)
    al klopt het van het truitje maar in de zomer heb je dat toch niet nodig hé? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supergeslaagd !!! (en op 8 mei zal het gewoon keiwarm zijn !)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weet je wat ik zo leuk vind aan jouw posts? Terwijl ik ze lees hoor ik jou praten, wat je schrijft is ook hoe je bent en dat vind ik de max! In ieder geval, dat Jill jurkje vind ik echt heel geslaagd! Ik ga er vanuit dat het kei warm zal zijn die dag, of is dat wishful thinking?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een dotje is me dat toch, dat kleine vrouwmens van u.
    Dat jurkje, dat is trouwens op haar lijf geschreven :)
    --hier is de communie een dag vroeger, nog niets genaaid, zelfs nog geen testmodellen, stilaan is het plan hier gewijzigd in "we gaan eens winkelen"--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt nog meer dan tijd zat ! Vorig jaar was de communiejurk af exact drie dagen voor de communie ... Bijna was er zelfs geen jurk, want ik slaagde er in om ze in de naailes achter te laten, gelukkig was de naaijuf bij de pinken en ik nog niet ver op weg naar huis :-)

      Verwijderen
  19. Mooi kleedje met een prachtige kleine meid erin! Peuterbuikjes en billetjes zijn de max dus moeten niet weggestopt worden, maar het lijkt een modelletje waar ze lekker vrij in kan bewegen en dansen en springen. Ideaal voor een actieve pruts dus :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi ! Er gaan er drie stralen die dag !

    BeantwoordenVerwijderen