dinsdag 1 maart 2016

The one that could have been

Ten tijde van Bloggers For Life plande ik een jurk in maat 128 te maken, voor de veiling.
Er lag al een tijdje een stofje in de kast dat ik eens kocht via Mon Depot. Het was een soepelvallend licht stofje, een soort viscose, uit de collectie van Anne Kurris. Erg mooi vond ik, ondanks de tint paars die er in voorkomt. Ik had nog nooit met zo een soort stof gewerkt. Het bleef dus liggen in de kast. schrik om het te verprutsen. Tot mijn jurkjesplan dus.

Het ging erg simpel zijn: knoopjes vooraan, gekleurde schouderstukken, een rimpelrok en driekwartmouwen.
Nu ja, op de ene of andere manier slaagde ik er toch in om een jurk te maken die niet voor de veiling gebruikt kon worden, hoe simpel het plan ook was. Om een lang verhaal kort te maken: de voeringsrok zit er verkeerd in en de driekwartmouwen heb ik moeten losmaken en ik maakte er dan maar lange mouwen van. Een jurk die niet mooi genoeg afgewerkt aan de binnenkant dus. Losmaken was geen optie als ik de stof niet compleet kapot wou trekken.

Je ziet de mankementen niet aan de buitenkant, dus werd het toch een jurk voor de kast van Mila. Ze staat er echt super mee vind ik zelf, past perfect bij haar blonde haren!

 Nog even ter info: ik weet dat die kousen daar niet echt onder passen. Maar het kind wou enkel op de foto indien ze haar eigen styling mocht doen. Compromissen dus.
 

 Veel rimpels zorgen ook voor wat zwiereffect!
 


 

De perfecte kleur knoopjes vond ik in mijn voorraad! 

Op de voeringsrok stikte ik de letters M F L tussen 2 sterretjes. Ik vond dat erg symbolisch: Music For Life, ten voordele van een hoop lieve en mooie sterrekindjes.
 

Verre van een perfecte jurk, maar toch eentje die vaak gedragen wordt hier!

17 opmerkingen:

  1. ik vind mezelf verschrikkelijk, maar het eerste wat ik wou schrijven was idd 'ik zou er een ander kleur kousen onder doen' ... Terwijl de jurk echt een pareltje is ! Lekker kleurig ... en die styling: gaat het er niet om wat de kinderen leuk vinden om te dragen en zelf hun eigen stijl kunnen zoeken ? In Mila zit duidelijk pit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja idd, wat zij mooi vindt is meestal ok voor mij, al gaat dat niet eindeloos ver :) Er is een strikter beleid inzake hello Kitty toestanden enzo op kledij.
      Ik wilde de jurk al zo lang fotograferen en ja, als dat dan moet met die kousen, dan is dat zo. Ik ben zelf ook geen erge fan van die kroon op haar hoofd :D En pas op, ook bij kleine zus werden er foto's genomen en ja, ook daar gaan de kousen niet mee met het kleed. Ah nee want kleine zus wou dezelfde kleur kousen aan als grote zus ... Dus je bent al gewaarschuwd bij deze eh :D De volgende post zijn ook inclusief vloekende kousen :D

      Verwijderen
  2. Leading lady's... we need them! knap kleedje. Helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel speciaal stofje, ik zou het zelf niet meteen kiezen, maar je hebt me overtuigd, ondanks de vloekende kousen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Van dichtbij is de stof nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi stofje... Het staat haar inderdaad beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk en naar mijn mening kan oker overal bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie stof zeg, die zag ik nog nooit! Prachtjurk ondanks de mindere binnenkant, I like big time!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag je foto op IG en kwam meteen kijken! Ik heb een variant op deze stof... zonder het paars, maar precies een andere samenstelling wel.... ik vind je contrasterende schouders mooi, gedurfd gekozen, maar heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Dat dacht ik dus ook meteen toen ik hem zag!

      Verwijderen
  10. Ik vind de kousen er nog wel bij passen, hoor. Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof! En die kousen vloeken nog niet zo erg met de stof, toch? Laat ons zeggen dat er hier wel ergere combi's gemaakt durven maken, als ik miss haar zin laat doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze weet er toch een spetterend geheel van te maken! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartje voor de jurk :-)
    Zo weggelopen uit de fred & ginger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kousen en kroon zorgen wel voor een stralende glimlach op de foto! En de jurk zal dan toch voor Mila bestemd geweest zijn, want ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar da's keimooi, zelfs met gele kousen!

    BeantwoordenVerwijderen