dinsdag 24 mei 2016

deadline-flirten

Ik denk dat ik al wel eens liet vallen dat ik een autistische chaoot ben. Mentaal gezien een hele uitdaging. Ik wil alles altijd netjes en gepland, maar de uitvoering jongens, dat is vaak een ramp. Wat de autist in mij niet zo tof vindt uiteraard. Al is de chaoot in mij er dan wel om die autist te sussen. Heerlijk, zo een wisselwerking.

Voor de communie van Mila zat ik vrij goed op schema, vestimentair gezien, waardoor ik relatief easy-peasy kon aftellen naar de dag.
Ik vergat echter wel dat we een week voor onze communie naar een andere communiefeest gingen en ik voor dat feestvarken een jurk ging maken. Feest op zondag dus tijd genoeg op zaterdagavond om die jurk te naaien! Lang leve grote voorraad van alles in huis hebben!

Knappe Evita is de jongste van 2 zusjes en zoals veel het geval is, draagt de kleine zus vaak kleertjes van grote zus. Daar is uiteraard niets mis mee. Zonde om die mooie schatten verloren te laten gaan zelfs. Maar geef toe, soms is een splinternieuwe jurk, helemaal alleen voor jou toch iets speciaal. Dus kreeg het feestvarken een nieuwe jurk, eentje speciaal voor haar en niemand anders.

Ik dook mijn kast in en haalde er een Soft Cactusstofje uit. Eentje die ik persoonlijk erg graag zag, maar Mila afketste toen ze het zag. Wat ze na het zien van de afgewerkte jurk wel erg jammer vond. Told her so...

Evita ziet graag oranje. De mama is het daar niet mee eens. Compromissen dus met de blauwe jurk en oranje details.

Paspeltje onderaan om het oranje nog eens te laten terugkomen.

Jep, ik deed hier mijn stinkende best om de print te laten doorlopen. Op wat licht geamputeerde beerneuzen na lukte dat redelijk goed. Volgende keer misschien eens aanduiden waar die cm precies ligt.
 
 
 
 
De feestprinses was wondermooi in haar communiejurk. De locatie was zalig ingericht. Het weer had er zin in en er was lekker eten. Wij waren gelukkig! 

13 opmerkingen:

  1. Dat zou hier zooooo stressen zijn: op zaterdagavond een jurkje naaien dat moet klaar zijn op zondag! Maar wat een leuke jurk en de neusjes van de beren: super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Amai, dat was daar echt prachtig ingericht! Ik ben ook de jongste en dus lang de afdrager geweest. Mijn trucje om daarvan af te geraken was groter worden dan mijn zussen (bijna 20 cm). ;-)Evita zal wel heel blij geweest zijn met haar jurk met oranje details, speciaal voor haar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had tijdens het lezen al een vermoeden dat het voor deze knappe Evita zou zijn, en dan vind ik oranje eigenlijk een perfecte keuze bij haar haartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Autist en chaoot... herkenbaar. Een mooi compromis met het oranje!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof jurkje! En die geamputeerde neuzen..ach, valt nauwelijks op...Ik weet niet eens waar te beginnen om t door te laten lopen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, een autistische chaoot.. geen super combi, maar het is allemaal goed gekomen! Leuke jurk! ;) Dat van die neuzen valt niet zo op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha!ik herken de combinatie van chaoot en controlefreak! Die jurk van het laatste nippertje is supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha!ik herken de combinatie van chaoot en controlefreak! Die jurk van het laatste nippertje is supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen gelukkig en Evita vast het meest!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, dat liep toch goed op rolletjes! En ja, de jongste moeten zeker af en toe ook eens helemaal in het nieuw!
    Mooie meid en stralend met haar gele communiejurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, Super! Een prachtig stofje, die oranje details zijn geweldig! Net als die feestlocatie trouwens, Wondermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke jurk! En die feestlocatie mag er ook wel wezen, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen