vrijdag 20 mei 2016

Meet de Fons

Ik weet niet hoe dat bij u in de kleuterschool zit, maar hier is er in de peuter- en 1e kleuterklas een klaspop. Zo een ding dat elk weekend mee mag met een kindje naar huis. Waar je dan op zondag nog halsoverkop een hoop vrolijke avonturen voor moet bedenken die in dat weekend plaatsvonden, voor in het verslagje.

Nena kreeg enkele weekends geleden de Fons mee. Fons de klaseend.
Standaard bij het thuiskomen met die klaspoppen is dat ze eerst en vooral een plonske mogen doen in aquapark Zanussi om daarna in Saunacomplex AEG te mogen opdrogen. Kwestie dat alles wat er zou inzitten van leven toch versmoord en verdroogd is.

De Fons, die had uiteraard ook een hele uitzet mee, die moest meegesleurd worden in een sleur van een rugzakje. Dat zakske zag er niet meer uit. Het was een eenvoudig rugzakje type Noodlehead maar waarvan aan 1 kant het touw al volledig uit de tunnel was getrokken. De stof rafelde enorm uit ook en de kinderen konden het niet meer als rugzak gebruiken.

Alsof moeder niet genoeg te doen heeft zo een week voor een communiedeadline besloot ik dat ik met die restlap gele gabardine toch niet veel meer ging aanvangen. Nieuwe rugzak voor de Fons dus. Een model waar we ons wat lieten gaan in het hele eend-concept...

 Ik knipte wat improvisatie vleugels en poten en vulde die op met pandavulling. De eendvulling was uitverkocht...
 
 Ons Lola vertrouwde die hele zaak niet echt. Iets teveel gevogelte op haar terrein.
De oogjes en de bek maakte ik met flockfolie die ik nog had liggen.
 
Maar kom, ook al had ik daar eigenlijk geen tijd voor, ik maakte wel een hele klas kleuters én een kleuterjuf blij. En de Fons had ook geen klachten.

17 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Alle komende kleuters (en hun ouders) gaan u dankbaar zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. T is dat er hier niemand meer in de kleuterklas zit, maar dit herinnert me er wel aan dat ik me ooit in dezelfde situatie belandde. Naaiend voor de klaspop terwijl ik eigenlijk wat beters te doen had. De fons is een sjansaard, en uw kinders e, de complete klas erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lag al strike met uw tweede zin, 'dat ding'... zoooo herkenbaar! Wij hadden dit schooljaar de eerste week al prijs, toen er nog zoiets was als een zee van tijd ;). Goed zot vind ik je, maar wel ongelooflijk lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, chapeau dat je dat deed met die deadline in je hoofd. Ik kan geloven dat de juf supercontent was, alle kinders inclusief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lucky Fons!!! (en juf en kleuters)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Juist ja :-) Voor Lilith is dat allemaal gepasseerd, maar voor Ernest moet dat hele spel nog eens opnieuw beginnen. Ik zal eens aan je denken, als hij volgend jaar thuiskomt met de klaspop van dienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanaf nu ben je de SUPERMAMA van de klas!
    Echt tof gemaakt. En hij kon dit weekend mee naar de kermis.
    Nena en Zoë hebben dit weekend samen op de draaimolen gezeten. Het voordeel (of soms nadeel) van een blog, je meisjes worden herkend. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh wat een toeval! Wij waren naar AC/DC in Werchter gaan kijken en mijn ouders zijn er mee naar de kermis gegaan :)

      Verwijderen
    2. Ja, je papa (als ik het zo mag zeggen) heeft echt wel een 'karakterkopke', eentje die je niet snel vergeet en ook steeds herkent ;-)

      Verwijderen
  8. Hahaha, soms zou ik wel willen dat ik ook zo snel en makkelijk gebruik kon maken aquapark Zanussi en Saunacomplex AEG !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, keitof zeg! De klas en juf zal idd wel blij geweest zijn, zo origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Lucky bastard! In zo'n luxe-complex mogen logeren ;) Weer zalig geschreven Lies. Ik lag/lig in een deuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ha, die eendenvullig, zolang je maar geen eendjes begint te 'plukken' ...
    Toeval of niet, die klaspoppen waren het onderwerp van gesprek deze middag, we konden het niet laten de collega's met nu nog peuters al even te waarschuwen en praktische tips te geven voor vriendenboeken, klaspoppen (inclusief uitgebreide fotoverslagen), acute dresscodes, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou ook niet reclameren als ik een weekend naar een wellness mocht, met een zeer liefhebbende verzorgster én op het einde een nieuwe uitzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We zijn er maar druk mee, met die klaspoppen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een supermama toch! Een kus van de juf en een bank vooruit :-)

    BeantwoordenVerwijderen