zaterdag 14 mei 2016

parapluutjes

Zo een zomerse cocktail is net iets leuker én feestelijker met een parapluutje in. Liefst zo een old-school parapluutje met zo een rood ringetje aan dat je naar boven moet schuiven om dat parapluutje open te houden. Instant summer feelings zeg ik. Als heb je eigenlijk een parasolletje nodig in de plek van die paraplu in de zomer. But what's in a name.

Bij Mon Depot kocht ik onlangs een metertje gele parapluutjesstof van Strass. Ok ik lieg, ik kocht ook een meter van die blauwe parapluutjesstof omdat ik die zo tof vond!
Mila vond de gele de tofste dus werd er een geel jurkje geknipt.

We gingen nog eens voor een Tinny in maatje 6 jaar voor mijn 7-jarige. Het kind valt niet klein uit, het patroon wel eerder ruim. De 6 jaar zit haar perfect.

Het is een erg vloeiend stofje. Zalig om te dragen vast, maar wat een plezier om te stikken zeg. Roloog.

 De jurk werd in elkaar gestoken op een zalig ontspannend naaiweekendje. De keuze van de knoopjes werd daar genomen. De winnaars waren deze mooie roze knopjes uit mijn verzameling. Rommelmarktvondst van ooit eens. De afvallers waren mintgroene, in hetzelfde kleur als het topje van de parasolletjes. Maar na zwaar beraad werden het dus de roze.
De knoopjes naaide ik op een vals knopenpad dat ik maakte door het voorpand enkele centimeters van de stofvouw te leggen om te knippen. Plooi strijken, vaststikken en hupla: vals knopenpad.
 


De zomerse kleerkast begint hier stilaan goed vol te raken. Dus hup weer, doe je best en laat die zon maar schijnen vanaf nu tot euh, oktober ofzo.



15 opmerkingen:

  1. Het vloeiende stofje heb jij wel heel netjes verwerkt! Mooi, zo'n knopenpad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig stofje en een topidee dat valse knopenpad. Dat ga ik eens pikken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! Inderdaad een leuk stofje (ik ben benieuwd naar wat je met de blauwe variant gaat doen) en leuke knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk stofje voor zo'n jurk!! Zaaaalig zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het mag tot november zijn, die zon. :-)
    Mooie Mila in een mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi jurkje! Ik vond de gele parapluutjes ook het mooist, maar helaas te laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schoon kleurke zeg, zo zomers!!!
    ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah maar natuurlijk, wat een geweldig idee van dat knopenpat!!!! Ik ga dat pikken! Merci merci xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk!! En idd, goed idee van dat knopenpat zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof! Hier maakte ik ook net - eindelijk - voor het eerst een Tinny.
    En dat vals knopenpat is een heel tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n toffe kleurtjes! Helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen