maandag 9 mei 2016

Party Princess part 2

Bijna 2 uur, zolang stond ik ergens in februari met beide kinders bij stoffen Van Leuven. Nena viel in de tussentijd 2 maal in slaap. Eens op het trapje waar ze geduldig zat te wachten en eens in mijn armen toen ze op de toonbank zat en ik haar vast hield terwijl alles werd geknipt. Om u een idee te geven hoe boeiend het hele gebeuren was voor haar.

Mila daarentegen, die was zo enthousiast dat we bijna de hele winkel moesten kopen. Met het fotootje van onze droomjurk gingen we dus naar Van Leuven, waar ze ons echt super hebben geholpen. Allerlei soorten kant, gaas, voile, bont, fournituren en tule werden in de strijd gegooid tot we uiteindelijk kwamen tot dé ideale combinatie. De dame die me hielp had ook in de mot dat ze mij zo snel mogelijk moest redden toen Mila een ijswitte voile koos met witte ijssterretjes op. Kom, ze wou ineens voor een Frozen-communiekleed gaan. Dat koude ijs-wit flatteert zelden iemand, laat staan een bleke 7-jarige snoet met blond haar.
Een erg mooie kanten bloemmetjesstof kwam to the rescue! We kochten een paar lopende meters tule, kant, soepele katoen als basis en applicaties. Ook een mooie rekening maar een fractie van de prijs van het oorspronkelijke kleed.

En toen viel ik stil. De jurk op zich ging ik maar maken ergens tegen de paasvakantie. Maar ik had ook schrik. Ik kocht nog nooit zo dure stof, en als ik het verprutste, dan waren we ook al giga te laat om nog een wit taartkleed te kopen in een winkel.
Testjurken drongen zich op om de maat te bepalen, zodat die toch al goed zat. Mila zit net tussen maten in. Een 128 kan soms al wat nipt vallen, een 134 is dan weer koeien te groot. Geen enkel model kon ons bekoren. Een communiejurk, en zeker deze soort van jurk, die gaat niet afgedragen worden. Dus mag die mooi gepast vallen. Enter de hulp van Griet, die me hielp met een bovenstuk maken aangepast aan Mila. En die me ook hielp met het tekenen van een bolero op basis van het Tinny-patroon. Niets te vroeg want de vava liet me weten dat we op een zondag de foto's gingen gaan nemen. Dat die bewuste zondag maar 5 dagen verder lag was op z'n minst gezegd een kleine oppepper.

Ik kreeg een berichtje van lieve Tine, dat zij ook communiekleedjesstress had (ik zag een kleine sneak peak van haar jurk trouwens, een pareltje werd dat!) . Samen overwonnen we wat angsten en ik knipte in de stof. Jurken, die steek ik op automatische piloot op een uurtje of 2 in elkaar. Deze, daar deed ik uiteindelijk 4 avonden over. Maar het was het waard. Mila, die is doodgelukkig met dat kleed. Het past perfect bij haar. Prinsessig zonder té. Een prinses verdient ook een vorstelijke fotoshoot. Onze vava nam de foto's in een kasteeltje in het pittoreske Roborst.
Voor schoenen gingen we uiteraard naar Raaf en Vos. Mila mocht ze ook zelf kiezen. Al moesten ze roos zijn van mij om het wit te breken. Wat geen probleem leek voor haar. Uiteraard koos het kind de zee van glitters en niet de roze schoenen die ik voor ogen had.

Na maanden van stillekes zijn, na maanden van niets mogen tonen, behalve aan een handvol familie, mag ik jullie nu dus de vruchten van mijn stress tonen. Ik ben er echt oprecht content mee. Ik ben fier op wat ik maakte. En mila is doodgelukkig in haar unieke droomjurk. Daar trotseer je al wat stress voor natuurlijk.




Uit schrik dat het misschien toch slecht weer zou zijn kocht ik nog een roos giletje bij. Maar de weergoden waren ons vrij gunstig en schonken ons een fijne dag en 24 graden. Merci daarvoor!




Een korte bolero in witte nepbont met aangeknipte kapmouw hoort er bij. De rok werd niet gewoon gezoomd maar aan de binnenkant afgewerkt met goudkleurige biais.

De roze glitterschoentjes zijn van Eli. Onder de jurk komt een petticoat (of poefierok zoals Mila dat noemt) om de rok volume te geven. Die kocht ik online.



De applicaties naaide ik met de hand aan de naad van de rok en bovenstuk vast. Ze geven een beetje een losse-blaadjeseffect op de rok. Er zitten ook een beetje pareltjes op, maar subtiel weinig zodat het niet té is.


Wat een engeltje is dat toch! <3




Ik kan gelukkig nog een paar jaar bekomen voor ik opnieuw in dat communiegeweld gesmeten ga worden.
Mijn jurk, die van Nena , het feest en die bijhorende stress, dat heeft u nog tegoed!

35 opmerkingen:

  1. Die stress hoef ik nu niet echt, maar na de glimp van jouw en Nena's kleed ben ik daar wel benieuwd naar! Ik wist, toen ik de stoffen zag, dat het geweldig ging worden. En zie. Ik had gelijk. (Haha, dat is natuurlijk makkelijk vanop mijn luie stoel ;-)) Maar echt, je overtrof jezelf en het kind is prachtig. Waarlijk prachtig. Een echt communiekind. Goed dat het geen Frozen werd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Annelies, ik heb zondag aan je gedacht: zoveel zon, zoveel schoon weer, dat was hét kadootje na al jouw stressweken. Lòve de jurk, echt schoon, géén taartjurk zoals gevreesd maar stijlvol en modern prinsesserig. Goed gedaan jong! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En oh ja: proficiat aan de vava! Die eerst en die derde foto: om te kussen...

      Verwijderen
  3. Prachtig! Een geweldig mooie outfit en een prachtige fotoshoot! WAUW!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp jouw stress, maar de jurk werd een parel. Ik ga akkoord met Eva's keuze van foto's. Bravo Vava!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk! Zo'n zalige dikke onderrok, dat wil ieder meisje wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een communiejurk die ook nog eens een echte feestjurk mag zijn, dat is toch het summum voor een naaister! Ik vind hem prachtig! De vele slapeloze nachten vervallen in het niets als je dit resultaat ziet. Proficiat aan Mila (omdat ze haar communie deed en omdat ze ook echt wel wist wat ze wilde) en al een even dikke proficiat aan de mama. Hier geniet je nog jaren van na!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi zeg, geniet er nog maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai !!! Zooooo mooi !!! Mila zal het zich nog jaaaaren herinneren !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Annelies, hoe geweldig mooi! Ik zit hier met mijn mond open te kwijlen ;) En het zijn ook geweldig mooie foto's dat maakt het helemaal af! Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooooh. Wat een sjiek feestkleed! Ik kan geloven dat je stress had!
    Prachtige foto's en wat een locatie zég!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super dat je je waagde aan de communie outfit van Mila !! Ze is prachtig geworden...
    Ik beperkte me tot de outfit van grote zus (http://mamacreatief.com/blog/2016/5/5/antoinette-viert-feest) en die van mezelf (http://mamacreatief.com/blog/2016/5/7/feestelijke-belgische-outfit). Dat was al stress genoeg (zeker omdat er ook nog enkele handgemaakte kadootjes op de planning stonden, die komen later deze week nog op mijn blog)...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wow, wow en nog eens 1000x WOW. Echt prachtig! Toen ik ze op facebook zag dacht ik: Oh ze heeft niet zelf een communiejurk genaaid :-). Ik heb me dus vergist en bekijk dat maar als een dik compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat is ze prachtig!!!
    Proficiat! Zowel voor de dochter als de jurk :-)
    Hier een bijna 6-jarige dat er ook al over bezig is, met een eigen wil, dus dat beloofd ;-) (ze heeft nog even de tijd, hier wordt het pas in het 2de leerjaar gedaan en ze gaat nog maar naar het eerste ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap werk!!! Mila straalt op de foto's, en dat is alle stress waard 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Annelies!! Dikke proficiat mama en stralende dochter! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waw, echt schoon zeg! Na de communie doorverkopen voor minstens 500 euro zou ik zo zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, das een indrukwekkende jurk! Prachtige foto's en mooie styling!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw! Zo'n prachtige jurk!
    En die locatie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig zeg!! Super mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De jurk is dus echt wel ge-wel-dig mooi geworden, echt. De stress waard hé, zo achteraf bekeken - en dat zeg ik als ervaringsdeskundige :-)
    En wat een supermooie foto's, zo'n mooie locatie. Die eerste en die derde foto: massa's hartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijne mond valt open... Lies jong... zo schoon! Echt. Ik ben zwaar onder de indruk. Een droomjurk ja wadde!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. EEn echte kasteeljuffer! Een pareltje!
    Ik heb ook ettelijke uurtjes doorgebracht bij Van Leuven voor het vinden van de geschikte stof voor de communiejurk van mijn jongste dochter. To be blogged...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. SUPER Annelies! Ik had al een voorproefje gezien en was toen al weg van de jurk en de prachtige foto's, maar nu we er nog meer mogen bewonderen...echt heel knap! Je hebt da schitterend gedaan...Mila blij = mama blij :-)! Proficiat nogmaals met de communie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zooooooooo ongelooflijk mooi! Een echte prinses, knap werk!
    En nog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amaai echt zo schoon seg!!! nie te doen en die foto's ... En de dochter ... Af echt af tot in de puntjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Zoiets zie ik mezelf nog niet snel maken. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gewoon het gezichtje van Mila, dat was volgens mij alle gezwoeg en gezucht waard. Vrouw, dat heb jij zo mooi gemaakt! Petje af ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi! Staat haar idd beeldig. En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik keek nog eens naar de foto's en naar jouw prachtige maaksels (dochter en jurk ) en ik geniet van wat ik zie xxx

    BeantwoordenVerwijderen