donderdag 5 mei 2016

Party Princess part one

Communie's voorbereiden, het is een werk van lange adem.
Al 3 jaar heb ik een lap stof in mijn kast liggen die ik geschikt vond om dé jurk uit te maken. Vrolijke kleurtjes, vlindertjes en poesjes. Cutiepiegehalte ten top. Tot madam feestvarken mij al meer dan een jaar geleden liet weten dat die jurk wit ging zijn. Want ja, het kind is al 2 jaar bezig over haar communie en haar kleed.

In mijn hoofd gingen we toen voor eenvoudig en wit, dus bestelde ik bij Mon Depot witte stof van Anne Kurris met een soort van geperforeerd golfmotief. Daar ging ik dan een kleurtje onder steken zodat de jurk wit-met-een-kleurtje zou zijn. Strak patroon, niet teveel gedoe om die golfjes optimaal tot hun recht te doen komen.
Tot madam feestvarken zei dat het wel echt helemaal wit moest zijn. Met een zwierrok, kant en parels. Zo een soort taartjurk dus. En ik roloogde, again. Want zo een bombastische witte taart van tule, hoe vind je daar in hemelsnaam je kind in terug?!

Ik liet het even zo, we waren nog meer dan een jaar voor deadline, tijd genoeg dus. Maar ik bestelde bij Mon Depot in de tussentijd (die hadden al een goeie klant aan mij) wel witte stof uit de miss chips collectie en bestelde een lap kant mee. Goed begin enal. Ik zag het wel voor me. Maar dat feestvarken, die zag het opnieuw niet. Ik zeg het u, een zesjarige met een wil is al even erg als een tweejarige met een wil. Ik kan vergelijken.

Ik begon het zo beu te raken dat ik in december het kind maar gewoon meesleurde naar de winkels om kleedjes te passen. We kochten dat witte mormel wel. Maar na 3 winkels en geen enkel kleedje dat aan de eisen voldeed was ik het nog beuer, als dat al een woord is. Winkeljuffen die persé willen helpen om die kleedjes aan te doen (ik kleed mijn kind al bijna 7 jaar aan, dat lijkt me wel te lukken gezien ze nog niet in haar blote kont naar school ging) en constant aan het kirren waren dat dat toch hét jurkje was omdat het zo mooi was , die kwamen aandraven met werkelijk de lelijke schoenen die ik ooit zag en kaklelijke truitjes vol frutsels om erop te doen, die hielpen niet de ervaring aangenamer te maken. Ook zeggen dat je die trui (die duidelijk 2 maten te groot is maar die ze gaven omdat de kleinere maat was uitverkocht) zo breed moet dragen en de mouwen een sloof moet geven omdat dat hip is, werkt niet voor mij. Winkeljuffen, dat is toch een ras apart.

Schoonzus liet eens vallen dat zij naar Maasmechelen waren gereden voor de jurk van Jitse. Werk gerelateerd ben ik al een paar keer daar in de buurt moeten zijn, geen haar op mijn kop die er aan dacht meer dan 2 uur te rijden naar de zoveelste winkel om daar dan de zoveelste winkeljuf te trotseren en dan van een kale reis terug te keren. Maar die winkel had een facebookpagina, met veel foto's op. Dus keek ik eens wat foto's na. Totaal mijn stijl niet. Ik vond niets de moeite en alles over the top. Tot we aan 1 foto kwamen. Een echte witte prinsessenjurk, met tule, kant en wat versiering. Mila was op slag verliefd. Moeder zag de prijs en viel toen flauw. Of toch bijna. 870 euro begot en dan had je enkel de jurk. Niet de schoenen en niet de bijhorende bolero. Zot! And not gonna happen!

Er werd van google gedaan, er werden meer foto's gezocht van de betreffende jurk en besloten dat dat niet moeilijk kon zijn. Hup naar Stoffen Van Leuven dus!

To be continued.

10 opmerkingen:

  1. Ik word wakker, open Bloglovin' en lees dit. Kan je mij elke ochtend zo'n vertelseltje bezorgen? Mijn ochtendhumeur er mijn gezin zullen je dankbaar zijn! Ik kijk uit naar het vervolg! 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef, een spannend vervolgverhaal... ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, een spannend vervolgverhaal... ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu ben ik wel curieus naar het vervolg...en vooral naar het resultaat van al die stofaankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk ook uit naar het vervolg. Die prijs van de droomjurk................ !!!!!. Net of eerste communicanten kleine bruiden zijn ! Niet te doen. Je zal vast een mooie evenwaardige oplossing gevonden hebben .....nieuwsgierig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij weet het wel spannend te houden! We krijgen hopelijk snel het vervolg? Pretty please?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kus mijn beide pollekes dat mijn dochter vorig jaar helemaal wild was van de zwaantjesstof die al twee jaar klaar lag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Maasmechelen. Hier ook veel mama's fan aan de schoolpoort maar dat wil en kan ik er niet aan geven. Ben benieuwd. Hier ligt ook al stof klaar voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen