maandag 2 mei 2016

Row row row your boat

Oh ja, ik leef nog! Werkelijk echt-en-techtig waar. Al viel dat misschien niet zo op aan deze blog. Dat mijn laptop thuis Blogger niet meer wil openen wegens te oud (de laptop dus) heeft daar veel mee te maken.
Het communiefeest-naaien, dat neemt ook giga veel tijd in beslag. Maar ik kan zeggen dat ik er nu wel door ben, door alles naaien! Hoera!

De testmodus bleef hier dus lang opstaan! Er passeerden een pak testjurken voor Mila de revue maar geen van allen bleek dé maat te zijn. Op maat dus. Gelukkig met hulp.
Voor Nena werden ook 2 jurken getest. De eerste beviel ons uitermate goed, maar de tweede lag reeds geknipt dus in elkaar steken maar!

Ik kocht bij De Stoffenkamer een metertje belachelijk schattige katoen met kleine gekleurde bootjes erop. Lieflijk en zomers.
Deze keer een Tinny, met kraagje en iets petal-flower-dinges achtig. Die flap die u ziet, dat dus. Ik maakte een 3 jaar voor mijn eerder groot uitgevallen peuter maar die zit eigenlijk best wat ruim.

Naar goede gewoonte hier op mijn blog doen we niet mee aan de hype van perfecte foto's nemen en schotel ik u de foto's voor van mijn kleine Nena in de jurk, een maand of 2 geleden al genomen, toen ze maar net van die windpokken vanaf was.

 Je ziet de zieke oogjes nog wat. En oh ja, het kind wou alleen maar op dat deken staan. Je bent 2 en hebt een willetje of niet eh zeg. 

 De flap. En een gekruld tongske. Dat heeft ze van mij. Dat is erfelijk, tongkrullen. Voila, weer iets om je wist-je-datjes aan te vullen.
 
 
De bootjesjurk gaat hier veel uit de kast komen denk ik nu de temperaturen wat beter gaan worden. Nena is fan en ik vind ze vooral zeer schattig!
 
De uiteindelijke keuze van model jurk voor zus haar feest viel toch op testjurk nummer 1. Maar die showen we later wel eens. 

12 opmerkingen:

  1. Megaschattig ! Benieuwd naar de definitieve jurken en de testjurken ... Ik kon de laatste 60 cm van dit pareltje bij de Stoffenkamer meenemen en Helena zei me dat er een nieuwe bestelling werd gedaan, maar het nog niet zeker was of ze de stof nog zouden leveren ...duimen dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je wil het vast niet horen, maar wat wordt ze groot zeg! Ohboy. Maar in een prachtige jurk, dat maakt veel goed ;). Ik ben alvast benieuwd om haar in de definitieve jurk te zien #pareltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vrouw zwijg dit is mijn baby :D En die is gedoemd voor altijd en eeuwig mijn baby te zijn :D Gelukkig werkt ze mee aan dat plan want zegt ze duusd keer per dag: NEEEEEE, ik ben nog klein!

      Verwijderen
  3. Super schattige stof inderdaad en wat zit je paspel er super strak langs, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en mooi! Tof stofje ook!! En dat kraagje ziet er gewoonweg perfect uit! De tweejarigen-wil klinkt ook heel erg bekend in de oren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt schattig, ja, mooi gemaakt! Nu ben ik ook benieuwd naar de feestjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh dat stofje! En dat snoetje! Benieuwd naar testjurk n 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekkere zomerse kleurtjes, ik ben fan! En ik moest eens hard lachen met de hype van de perfecte foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtjurk! En wat een grote dochter alweer...!

    BeantwoordenVerwijderen