maandag 8 augustus 2016

bedankt juffen! Met wat vertraging wel...

Het bloggen, jonges, ik doe het nog zeer graag, maar tijd vinden! Een sjanske dat de bedankcadeautjes voor de juffen niet zoveel vertraging hadden of ik kon ze alvast wegleggen en gebruiken voor volgend schooljaar...

Nena gaat sinds januari naar school. Mijn kleine baby dus. 2 schoolgaande kinders dus ook 2 cadeautjes. 2 juffen die mogen bedankt worden voor geleverde prestaties! Want geen van de juffen kreeg een zenuwinzinking gedurende het schooljaar. Iets wat mij vast na 3 weken al zou overkomen in een klas vol kinders waarvan 99% niet van mij is.
Dat verdient iets moois dus.

Ik koos voor geschenkjes waarvan ik dacht en vond dat ze bij de juf in kwestie passen. Al zeg ik er ook bij dat ik hier en daar zo de 'opmerking' kreeg van het thuisfront, dat zo een tassen toch wel 'veel en groot' waren om gewoon als bedankje te geven.
Euh, ik stond daar nog nooit bij stil. Ok, qua materiaal zijn er goedkopere dingen om te geven. Maar ik vind het wel fijn die tassen te maken. Daarenboven doe ik de rest van het schooljaar ook geen knijt voor de juffen, behalve dan wat pakjes maken voor het schoolfeest. En nog es daarenboven, ik moet mij nu toch niet gaan verantwoorden om wat ik geef aan de juffen peins ik? Ik zeg, geef die mensen een standbeeld omdat ze nog geen kindermoord op hun geweten hebben!

Bon, dat ging over tassen!
De juf van Mila is even jong als ik en kleed haar in wat ik 'Scandinavische stijl' noem. Sobere klasse. Zoiets. Al ben ik niet goed in dat beschrijven.
Ik koos voor juf Fien een tasje uit Mijn Designertas, het model van Annelies Timmermans. Ik maakte dat al eens voor mijzelf, passend bij mijn communieoutfit die u nog steeds te goed heeft besef ik nu... Tijd eh..

Ik bestelde bij K-bas een berg gerief (man wat een gemak zo een tassenwebshop!) en kreeg dit resultaat:

 Die kurk, wat een geestig materiaal is dat zeg om mee te werken! 


 Die belijning! <3

Zie fier als ne gieter was het kind, dat ze die sjakos mocht afgeven!



De juf van Nena werd vorig jaar zelf mama van een klein ventje. Ik dacht dat een grote tas met vakjes en een rits wel handig zou zijn. Ik diepte de Lena uit Mijn Tas nog eens op en vond een uiterst geschikte lap Echino die al eeeeeeeuwen in mijn kast lag.
Om het toch nog een vrouwelijke toets te geven combineerde ik het met een bloemenstofje in dezelfde kleuren als de treintjesstof.



Tas met kind.

Ik maakte een kamsnap vast aan de zak aan de voorkant, altijd handig als die wat dicht kan.

 Zie hoe schoon die bloemen zijn!
Er zit een verdoken rits in de tas, dat kan het zand op het strand toch wat tegenhouden. 

Ik hoop dat de juffen er toch al wat plezier aan beleefd hebben!

8 opmerkingen:

  1. Mooie cadeaus! Leuk dat ze zo op maat gemaakt zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik overweeg op slag een carrièreswitch.
    Schoon gerief kregen die juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan ! (en ik deel volkomen je mening ... trouwens, het is zo fijn om iets af te geven waar je zelf ook volledig achter staat)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tassen kunnen die volgens mij altijd wel gebruiken, wie niet... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amaai, ik zou ook wel juf willen zijn van die pagadders van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joke Van Steenberge10 augustus 2016 om 20:43

    Wanneer zitten die schatjes van jou bij mij in de klas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw zeg, jij stak er werk in! Schoon gerief en volgens mij is dit de reden waarom die juffen het een schooljaar lang volhouden. Ferm!

    BeantwoordenVerwijderen