woensdag 17 augustus 2016

gouden kerstjurk


Ja, ge leest dat goed, kerstjurk. Ik maakte zoals meestal feestjurken voor de meisjes voor de kerstdagen. Ik vond alleen geen tijd, goesting of deftig licht om die te fotograferen. Die van Nena kan ik je jammer genoeg ook al niet meer tonen wegens te klein intussen. Mila daarentegen heeft al veel geniet gehad van haar kerstjurk.

Toen Liesellove de webshop sloot kocht ik snel nog een goeie 2 meter stof uit dezelfde collectie als die van mijn feestjurk die ik toen maakte. Ik blijf dat een schoon stoffencollectie vinden. ¨Prachtig tijdloos, dat zwart-met-goud.

Ik wou een simpele jurk voor mila, niet teveel gedoe. SVDHZ2 werd erbij gehaald, een basis bovenstuk getekend en daar gewoon een rimpelrok onder. Eenvoudig mooi. Meer moet dat soms niet zijn.





'Een echt danskleed eh mama!'


 Ja, al een beetje afgewassen wel, maar de jurk werd hier wel al ontelbaar keer gedragen. En dus ook ontelbaar keer gewassen. Dus eigenlijk ziet de jurk er nog gigantisch goed uit.




Dan kan ik nu ver beginnen aan de communie-outfit van Nena en mij. Nu we zo toch bezig zijn met dingen bloggen die al lang geblogd konden worden.

13 opmerkingen:

  1. Een echt feest- en dansjurk, ja. Mooi gemaakt! Zo leuk dat ze er nog lang geniet van heeft en dat de stof mooi blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwie! Ik dacht : vrouw, is die kerstjurk nu al af? En dan... oh die van vorig jaar, oefffffff! :-) kei mooi, groot gelijk dat je daar wat extra meters van kocht, Jouw kleed was ook al zo een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo tof dat het kerstkleed nog steeds past en nog steeds zo feestelijk is. En ja, die communie-outfits, daar kijk ik al keilang naar uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, da's mooi, niet alleen voor kerst! en ik heb ook nog een paar meter schone stof liggen van uit het winkeltje van Liesellove, ligt hier klaar se, om te knippen (voor mezelf)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst oooh zo vroeg :) bij h lezen v d titel!
    Het is een prachtige jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon zeg, ze staat ook zo mooi met die donkere kleur… Hopelijk past ze een nog effe in! (misschien we tot de volgende kerst??)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht al amaai die is voorzienig geworden, in augustus de kerstjurk al klaar hebben :). Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deed mij meteen denken aan jouw feestjurk die je zo beeldig stond ! Maar ook Mila straalt in haar jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, en ook nu, nog goed bruikbaar. Bij mij liggen er hier ook nog een heel aantal spullen te wachten die nog niet op de blog geraakt zijn, omwille van dezelfde redenen ;-)
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wie weet ben jij gewoon heel goed op tijd en past ze deze kerst nog in de jurk ;-) Hij staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is ze mooi, in haar prachtige jurk. En dan nog te bedenken dat dat in volle bfl-periode was... goed bezig vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik word hier blij van. Een kerstjurk in augustus. <3

    BeantwoordenVerwijderen