zondag 21 augustus 2016

party dresses enal

Mila haar feestoutfit, die zag u al. Die van Nena en mij nog niet. Veel foto's van de feestdag zelf waar onze volledige outfit opstaat hebben we niet. Maar ik kan u wel een impressie geven van een fijne zonnige dag.




Mijn jurk is er eentje uit het boek 200 jurken. Ik maakte ze in een paneel van Lotte Martens. 
Uiteraard was het maakproces zeer dolletjes. Ik ben niet zot en wou zo een mooi maar toch prijzig paneel niet verpesten. Ik maakte dus een testjurk. Die zat perfect. Toen de echte feestjurk klaar was bleek ik echter op een worstje te lijken, zeker in dat roos. Niet direct het doel dat ik voor ogen had. De jurk was te krap, hoewel het testmodel me perfect zat. Na enig geklaag bij haar wist Sarah me te vertellen dat de stoffen van Lotte Martens op een andere manier worden gedrukt zodat de rek in de lengte zit, niet in de breedte. En dat voel je in draagcomfort. Ik tornde de héle jurk weer los en stikte zo dicht mogelijk bij de rand en won zo nog wat plek. Weg worstjesgevoel.
Mijn vestje is er eentje uit de JBC en paste perfect bij de kleur van mijn jurk en de print.


Mijn pépétje, ofte mijn dooppeter. 

The best friends I can dream off. Al jaren mijn trouwe partners in vele crimes. Not to mention: verdraaid schoon vrouwvolk!






 We huurden een zaaltje van stad Zottegem waar eigenlijk de speelpleinwerking is. Geen fancy mooie zaal, wel een zaal met een groot terras én een gigantisch speelplein, een grote zandbak met veel toestellen, een basketbalpleintje en een voetbalplein en een bosje. Ideaal voor kinderen dus. Wij hadden het geluk een mooie dag te hebben en hadden alles op het terras gezet.  Het voordeel van de grote speeltuin was ook dat wij rustig buiten zaten maar geen last hadden van joelende kinderen door het grote terrein.






 De communiemis was al om 9u 's morgens. Wat mij niet echt tijd gaf de zaal daarvoor klaar te zetten. Ook op zaterdag was de zaal verhuurd voor een feestje dus dat was ook geen optie. Ik schakelde dus mijn decoteam in. Nogmaals dikke dank je wel lieverds om de zaal zo mooi aan te kleden terwijl wij in de kerk zaten!





Nena kreeg een jurk uit hetzelfde paneel als mijn jurk. Werkelijk beeldig staat ze er mee! Haar favoriete jurk nu want roze en blinkend!









Wij gaan erg graag uit eten maar omdat het Mila haar feest was mocht ook zij kiezen wat we gingen eten. Ze wou barbecue die lieten we iemand komen om dat te fixen voor ons. Heerlijk was het!








De fotograaf van dienst was uiteraard onze vava.

Het was een fijne dag, al zou ik hem nog eens over willen doen om er ook meer van te genieten. Het leuke aan zo een zaaltje is dat je een beetje doet waar je zin in hebt. Het nadeel is dat er geen personeel is, iets wat ik ook een beetje was vergeten, waardoor de afwasberg zelf moest overwonnen worden. 
Dus note to self voor volgende feestjes: voorzie een traiteur die zijn afwas zelf doet of zoek personeel.

15 opmerkingen:

  1. Vrienden zijn belangrijker dan een mooie feestzaal! Zalige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een heerlijke dag uit! Wat zijn jullie kleedjes mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige dag ziet dat eruit! En wat zijn jullie prinsessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zag er een stralende dag uit. En topjurken, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, prachtige outfits... Ongetwijfeld een dag om nooit te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, ik ben opnieuw zwaar onder de indruk van Mila haar jurk! Maar ook de twee andere vrouwen zagen er supergoed uit!
    Proficiat, ik heb de indruk dat jullie concept al meteen raak was!
    En inderdaad, ik had hier thuis vrijdagavond nog een groter feest en ik bazuin aan iedereen rond dat je altijd iemand moet vragen om 'slaafje' te zijn. Ik zie het als win win, dit keer kwam mijn 18-jarig nichtje die ik per uur betaal, zij tevreden met haar extra drinkgeld, wij tevreden voor het extra genieten. Als het met warm eten en al is, vraag ik 2 jonge gasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zagen er gewéldig uit! Schattig, die kleine Nena... Ik zou ook schrik hebben bij het knippen in zo'n dure stof. Vandaar dat ik het voor mezelf nog vaak op iets uit de winkel hou.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie zagen er gewéldig uit! Schattig, die kleine Nena... Ik zou ook schrik hebben bij het knippen in zo'n dure stof. Vandaar dat ik het voor mezelf nog vaak op iets uit de winkel hou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nena ziet er uit om op te eten! Geweldige twinning! Prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prinsesjes de meisjes en jouw kleed was het werk meer dan waard. Heel mooi stofje en het staat je goed!
    Ziet er een stralend dagje uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stuk voor stuk prachtige jurken!
    En meer moet dat niet zijn he, zo'n feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kei mooi! En ik hou zo van jouw humor. Het maakproces was dolletjes; ik hoor jou dat zo zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtstukken heb je hier de laatste dagen gepost! En alles even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen