vrijdag 12 augustus 2016

Tulip-beauty

Ik ben eigenlijk niet het mens dat ja zegt op stof, pakjes, gelijk wat te krijgen om dan reclame te maken. Alle respect voor mensen die dat wel doen, daar is niets mis mee. Ik heb daar alleen geen zin in.
Ik ben ook niet het mens dat meedoet aan van die blogtourdingen en patroontesterij. Niet omdat ik mij daar te goed voor voel voor alle duidelijkheid, maar omdat het me meestal niet zint dat ik dan onder tijdsdruk sta. Weet ik veel of ik volgende week zin heb om dan dat stuk in die maat te maken.
Maar toen er enkele weken geleden een mailtje in mijn box zat van die ongelooflijk toffe, lieve, spontane Eva zei ik zonder nadenken ja.

Die lieve Eva sloeg de handen in elkaar met Katrien en samen maakten ze dus een topper van een patroon! Tweevoudig bruikbaar ook! Top of jurk, aan jou de keuze! Ook in enorm veel stijlen uitvoerbaar. Heerlijk romantisch en girly, of stoer en cool, voor de al iets grotere dames.

Ik testte een bloesje voor Mila maar kon me niet houden en maakte ook een jurk voor Nena.

Vorig jaar won ik een lap van de toen immens populaire ananassen. Rebels als ik ben wou ik die toen niet direct verwerken, gezien heel DIY land met die ananassen rondliep. Ik geef toe, de lap werd een beetje vergeten tot ik voor dit project dus mijn kast ondersteboven keerde op zoek naar een geschikte, luchtige, soepele stof.


 Ik ben echt verliefd op dat mooie diepe blauw in combinatie met dat heerlijke goud.
Het tulip-flappensysteem is werkelijk geniaal gevonden! Kom, bestel dat patroon snel en ontdek dat zelf!

 Dat kind begreep ook eindelijk dat ze staat met blauw! Hoera!

Ik wou oorspronkelijk een gouden knoopje maar gezien ik dat niet had zitten en ik geen zin had er te gaan halen, doorspitte ik mijn kast met knopen en vond deze terug. Perfect match vond ik persoonlijk.

Wat een beach babe is dat toch eigenlijk, die oudste van mij?!



 Een ideaal bloesje om te ravotten, veel bewegingsruimte.


Voor Nena wou ik nog een mooie snelle zomerjurk maken. En daarvoor mocht er een zeer lang gekoesterde lap uit de kast. Ik had nog steeds een roze bambipaneel van bambiblauw liggen. Ik nam deze al duusd keer uit de kast en legde ze even vaak terug. Nooit zeker genoeg van wat ik er mee wou maken. Tot nu. Man ben ik blij dat ik er in knipte! Een prachtjurk werd het al zeg ik het zelf.

Never lose your cool.



Diva gehalte: Move over Queen B!







Ja u ziet dat goed, een bijna doorlopende bambi. Ware het niet dat dit een bambi met 5 poten zou zijn dan.




Ja, het zijn veel foto's van Nena, maar dat kind is zo schattig dat het misdadig zou zijn om niet veel foto's te posten.

Ik ben hier dus reuzefan van dit patroon. Het is makkelijk te maken, zit vrij snel in elkaar en je kan het eindeloos combineren. Voor een luttele 7 euro kan je het patroon aanschaffen in de webshop van kaatjenaaisels! Daarvoor krijg je een pdf-patroon om zelf het beter knip-en plakwerk te verrichten én bovendien krijg je de patroondelen ook in de maat A0, waarmee je naar de kopieshop kan. Voor moest dat betere knip-en plakwerk je niets lijken.
Bijkomend goed nieuws! Tot 14/8 kan ik jou nog 10% korting geven met de code HAPPYTULIP! Dus kom, koop dat patroon! Het is te mooi om dat niet te doen.

Ander testvolk kan je ook hier bewonderen:

13 opmerkingen:

  1. Die kinderen zijn om op te eten! Een knappe beachbabe en een ubercute bambi prinses. Ik ga u trouwens schaamteloos kopiëren, dat bambipaneel dat al zolang in de kast ligt gaat eraan moeten geloven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Mooi! En knap van die doorlopende print!
    Ook het topje vind ik heel erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bambi met 5 poten? Moet kunnen bij zo'n mooie jurk! De ananasjes liggen hier ook nog in de kast. Jammer dat mijn dochter net te groot is voor het patroon, anders kreeg ze net zo'n mooie top als jij maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schoon als Mila is, zo geweldig vind ik die attitude van die kleinste ;)
    Twee topnaaisels, als je 't mij vraagt #ennudiecommuniejurkgraag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die beachbabe van u maakt dat Julie het op dit moment toch een beetje jammer vindt, dat ik geen Tulip voor haar kan maken :-). Als dat geen compliment is ! En die Nena, die is beter als Queen B!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Annelies, je koos de perfecte stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. En die knoopjes bij de ananassen, zooo mooi! Ik ben blij dat je niet te veel nadacht toen je 'ja' zei ;-)

      Verwijderen
  8. schoon seg! Ik ben vooral fan van het topje, zie hier ook al iemand er zo in rondlopen :)....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superschoon! En wat een promotalk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige versie, ook al heeft een bambi soms vijf poten :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt super mooie uitvoeringen. Te gek! De een zo stoer en de ander zo lief! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt super mooie uitvoeringen. Te gek! De een zo stoer en de ander zo lief! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen