woensdag 9 november 2016

knuffelig dekentje

Breien, ik doe het graag maar ben daar geen toptalent in. Zolang het enkel wat rechts en averechts breien is ben ik mee. Al zou ik graag eens de uitdaging van kabels aangaan. Ooit, u weet wel, als ik eens tijd heb enal (grote roloog).
 
Maar rechts en averechts, dat lukt me dus wel. Perfect om dat te oefenen zijn de babydekentjes uit het eerste boek van Jules en Julie. Gewoon tijdig afwisselen van steek en je krijgt een mooi 'precies geweven' effect. 
 
 



Ik breide al 2 van zo'n dekentjes: een rozig en dit. Beiden met Julia wol van de zeeman. Ik vind die top. Ze is zacht, heeft mooie kleuren en is betaalbaar.
Dit dekentje werd even geleden samen met een babyjasje (waarvan de foto's nog op komst zijn) cadeau gedaan aan mijn collega, voor zijn kersverse babyvleesje. Het roze ligt nog te wachten op een gegadigde baby.
En intussen brei ik lustig verder aan een sjaal, die ik ook cadeau ga doen. Maar ooit eh, ooit heb ik tijd en brei ik eens wat meer voor mijzelf. Roloog.

14 opmerkingen:

  1. Ziet er zalig zacht en bovendien heel mooi uit! Ik vrees dat ik intussen verleerd ben (vroeger in de lagere school kregen we nog breien) hoe je rechts, laat staan averechts, breit ;-)! Ik kan dit dus alleen maar bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de laatste tijd ook weer zoveel zin in breien. Misschien moet ik me ook maar eens wagen aan zo'n dekentje! Niet te moeilijk is juist goed genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik begon net aan een trui voor mezelf, maar zo'n dekentje in mijn kotzetel zou ook niet misstaan. Wie weet wordt dat het volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo supermooi! Ik ben ook met een breitje begonnen - een simpele sjaal - maar raak geen meter vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er zalig zacht uit... Kunnen we allemaal af en toe eens gebruiken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schoon. Ik ben aan het haken geslagen en mag met niets anders beginnen voor dat dit af is (wol gerelateerd hé)
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi dekentje. Ziet er mij al moeilijk genoeg uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind breien nog altijd iets als hogere wiskunde; mij compleet vreemd en niet te vatten. Maar onder dit dekentje zou ik me met véél plezier nestelen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoontje! En ja, hoera voor dekentjes! Heerlijk, zo breien zonder al te hard te moeten nadenken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi! Ik wist niet dat dat zo simpel was dat geweven patroon, moet ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg ook echt goesting om dat uit te proberen en mij priemen aan te schaffen eee... schoon jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat is dat schoon, ziet er keimoeilijk uit enzo :-)
    En hoera voor Zeemanwol!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent echt een krak in het breien van die dekentjes !

    BeantwoordenVerwijderen