woensdag 11 januari 2017

2017

Als eerste wens ik jullie allemaal een topper van een jaar toe! Met alles wat je maar wil. Groots of klein, glitterend of basic, uitbundig of strak. En een goede gezondheid. Want dat blijf ik toch wel belangrijk vinden.

Goede voornemens, daar doe ik eigenlijk niet aan mee. Dat hou ik nooit vol. Maar om toch iets te zeggen, ga ik me voornemen om sommige dingen toch op hetzelfde elan verder te zetten als in 2016.
Met als grote punt daarin mijn leven leiden zoals ik het wil. Mijn eigen keuzes maken. Dat begon in 2016 al voornamelijk door eindelijk de knoop daar te hakken en toch te gaan voor die al lang gewilde tattoo. Een beslissing waar ik na bijna een jaar nog steeds achter sta (gelukkig), nog geen seconde spijt van heb gehad en ze dan ook als beste beslissing van 2016 noem.

Sommige weten het, anderen voelen het, of je valt volledig uit de lucht, dat kan ook. Maar ik had geen topjaar 2016. Ik was oprecht blij dat het gedaan was. Dat ik vers kon starten. Al is het gevoel van in een diep gat kruipen, pas volgend jaar wakker worden en wegrijden op mijn rosé gouden eenhoorn er nog wel.
2016, een jaar om snel te vergeten maar ook een jaar om toch dingen te koesteren en gelukkig aan terug te denken. Zoals mijn vogeltje op mijn pols. Of ontdekken dat de vriendinnen die je hebt je onvoorwaardelijks steunen, gelijk welk uur van de dag. dat ze een steun en toeverlaat zijn in goede en slechte tijden.
Ook nieuwe vrienden maken en voelen dat de band direct goed zit én diep gaat. En denken: damn, waarom leerde ik jou geen 10 jaar vroeger kennen!

En dus leren dat hoe kak het leven ook kan zijn, er altijd wel iets is om je aan op te trekken. Dat er altijd lichtpuntjes zijn.
En dan een mooi kaartje krijgen uit deze hoek, die dat allemaal mooi kan samenvatten. En daar gelukkig over zijn.

Wie weet wordt 2017 wel sky-rocket-high, een aaneenschakeling van hoogtepunten. Laat ons dat eens uitzoeken.


4 opmerkingen:

  1. ik zeg ik ga bij liezewiezewoes is lezen en zit hier begot me kiekevel achter de computer begot, n
    En ik duim nog voor een non-kakjaar erbij se, (hier en daar een spetterpoepke moet kunne natuurlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw jaar en mijn jaar waren op andere vlakken maar wel gelijkaardig kak. Dus ik begrijp helemaal het warme gevoel van die kleine lichtpuntjes en ik hoop hoop hoop echt dat 2017 helemaal jouw jaar mag worden! Dikke dikke knuffel van aan de andere kant van het land xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2016 was voor mij een jaar dat ik liever had willen overslaan. Enkele lichtpuntjes in het nieuwe jaar zullen het al top maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dit jaar zoveel beter mag zijn als vorig jaar! En hoera voor keuzes maken voor jezelf! Alleen maar voor jezelf! X

    BeantwoordenVerwijderen