maandag 16 januari 2017

beestjesparade

Vraagt u zich af of ik hier nog wel een relatie heb met mijn naaimachine? Ik vraag mij dat soms ook af jong, geen nood.
Het hele creatieve gebeuren stond allemaal even op een laag pitje geef ik toe. Niet dat ik niets maakte de laatste weken. Mila kreeg een nieuwe pyjama, ik maakte de jas van Bloggers for Life, er werden wel wat jurken gemaakt.
Alleen dat fotograferen eh. Jongens toch wat een miserie vind ik dat eigenlijk!?

Het pionierschap in keuze van stof, het aanpassen of zelf tekenen van patronen of ingenieuze extra's zal ik ook nooit hebben. Dus geef ik toe dat ik het me ook een beetje ontzag, om foto's te nemen van jurk nummer duizend. Of pyjama zeventienhonderd.
Ik breidde ook al enkele sjaals, die ik vervolgens allemaal vrolijk cadeau gaf. Maar ook daar dacht ik, ik kan toch geen sjaals blijven posten...

Maar omdat dat hier eigenlijk van start ging als een naaiblog en ik ergens rond september een jurk maakte voor Nena en daar ook nog eens foto's van nam (maar vervolgens vergat te bewerken en daar nu hoegenaamd geen goesting in heb), kan ik toch nog eens een genaaid stuk presenteren zeg! Kom dat tegen!

 
Moody as hell kan dat kind zijn.
 
Gelukkig pastte madam haar dikke kleutervoet-met-hoge-wreef in die poezenschoenen. Ik wil niet weten welk oscarwaardig drama het had geweest bij Raaf en Vos hadden deze schoenen niet gepast...
 
De 'Ik-kan-echt-wel-poseren-als-ik-mijn-best-doe'-pose
 
 
 
Ik denk dat ik de stof van de jurk ooit nog kocht bij de uitverkoop van Liesellove. Ik nam gewoon een basis Tinnyjurk met een mouwtje, zonder veel frutsels. De rok werd gewoon gerimpeld volgens de hoeveelheid stof die ik had.
En het kind was nog es in't nieuw gestoken. 

14 opmerkingen:

  1. Mooi kleedje!
    Amai, haar blik op de 2de foto. Ik denk dat je dan beter uit haar buurt blijft.... Haha.
    Ik denk dat het eentje met pit is. Maar wel een mooie, guitige meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi jurkje in een heel leuk stofje! Ja dat fotograferen en bewerken van de foto's daar kruipt stiekem veel tijd in eh.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is wel een schoontje!
    En ik herken het probleem: ga ik wel bloggen over die jurk of trui waar we hier heel blij mee zijn, maar waarvan de online wereld er al 100 heeft gezien? En doe ik dat nog, drie maanden na de feiten, als ik dochterlief eindelijk - met veel tegenzin - nog eens voor de camera kreeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wahahaha, ik blijf dat zeggen; volgens mij zouden die twee jongsten van ons het goed met elkaar vinden #schaterlach. Ik dacht hé, heel even, dat het over andere beestjes ging ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al een geluk dat je de moeite deed om toch nog eens een genaaid stuk te presenteren, of ik had Nena helemaal niet meer herkend!
    Ik zat hier de laatste maanden ook een beetje in zo'n fase, maar een nieuw jaar en nieuwe voornemens, vanaf nu probeer ik toch weer wat achterstand in te halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, die blik! Zalig! En dat met zo'n schattig kleedje.
    De poezenschoenen zijn ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijven tonen hoor, jong - ik zette vandaag mijn derde Mitch van dit seizoen op de blog, en eigenlijk stelde ik mij ook wel die vraag, hoor, "wil iemand dat eigenlijk nog wel zien". Maar bon, al ik voor mezelf spreek, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik hier graag blijf langskomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik stel me dikwijls dezelfde vraag: zou ik die zoveelste Tinny nu weer posten? Soms doe ik het, soms niet... . Maar er zijn zoveeeel blogs, dat zo goed als alles al eens getoond is he. Dus ik ga het terug meer doen, en wie het niet moet zien, die kijkt maar niet.
    Dat gezegd zijnde: het is een hele mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Manman, wat een koddig kind is dat toch, met wangskes om in te bijten. Zalig jong, en die moody pose: LOL.
    En ja, ik wil die zoveelste sjaal zien, en ook die zeventienhonderdste pyjama enzo. Wie niet geïnteresseerd is kijkt maar niet hè, zo denk ik erover.
    Keitoffe jurk in dat stofje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk niet alleen graag naar jouw naaisels, maar lees ook met plezier al je schrijfsels :-)

    BeantwoordenVerwijderen