vrijdag 11 augustus 2017

De harmonie

Die ochtend aan de werktelefoon:

- 'Hallo, spreek ik met Annelies De Smedt?'

* 'Ja die heeft u aan de lijn' (ja ik ben extreem beleefd aan de telefoon eh)

- 'Is het Annelies De Smedt die werkt op de BLABLABLA dienst in Gent?' (die bla bla bla daar werk ik niet echt eh, dat is een manier om niet helemaal te zeggen waar ik werk.)

* 'Jaja, u heeft de goeie aan de lijn.'

-'Awel mevrouw, Ik ben Steven en ik wil u graag iets vragen. U heeft vast al gehoord dat we bij de FOD een koninklijke Harmonie hebben. Met die Harmonie repeteren wij regelmatig, we worden vaak gevraagd om te gaan spelen op recepties en feestjes. Dat kan tijdens de diensturen zijn maar ook in het weekend. Vanzelfsprekend als dat in het weekend is mogen we die uren recupereren. Het is een toffe groep en er is veel sfeer. En we zouden u graag vragen of u interesse heeft om bij de Harmonie te komen?'

* 'Euh, ja dat lijkt me wel plezant maar...'

- 'Ja het is maar dat we nu audities hebben en dat we nog enkele plaatsen vrij hebben voor de dwarsfluit. Zou u dan bij ons willen komen dwarsfluit spelen?'

* 'Ik zou dat wel willen doen ja, maar lijkt het jou dan niet cruciaal dat ik ook dwarsfluit kan spelen?'

- 'Euh, ja misschien wel. Speelt u dat dan niet?'

* 'Nee, geen noot jong.'

- 'Ja, dan gaan we nog eens moeten overleggen hier. Bedankt voor uw tijd.'


En weg was de Steven. Meest bizarre telefoon van mijn dag.

10 opmerkingen:

  1. Ewel kijk, ik vind Steven al heel den dag een sympathieke mens ­čľĄ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ek nie tegen op seg was da?! Wahaaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dan een "waar staat de camera"-moment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahahahah! (En vooral omdat ik je nu inbeeld met dwarsfluit. Z├▓ niet uw instrument. :-))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeerlijk! Luidop ging die lach van mij daarstraks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht efkes: allez man, die heeft chance, recupe krijgen om te gaan repeteren! Dat moet ik eens vragen aan mijnen baas! Dan kan ik op maandag 2 u later beginnen, als we zondagavond gerepeteerd hebben!! Maar jouw clou is nog wel hilarischer, hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen