maandag 11 september 2017

voor de juffen

Ja, het nieuwe schooljaar begon al, ik weet dat. En nee ik vergat de juffen niet te bedanken eind vorig schooljaar. Ik had gewoon geen knijt goesting in bloggen die periode. Maar ik gooi die naaisels dus vandaag wel nog in de strijd.

Naar goede gewoonte maakte ik strandtassen. Niets zo handig al een gigantische kloefkapper van een strandtas om alles in mee te sleuren wat je nodig hebt voor een ontspannende dag aan de zee. Al is 'ontspannend', 'zee', en 'kinderen' meestal niet zo ontspannend voor de grote mensen die die kinderen moeten meenemen.

Maar grote tassen dus. De juf van Mila heeft zelf 3 koters lopen, een tas kan dus niet groot genoeg zijn!
 

 Jep, alweer een Lena uit 'Mijn tas', gewoon, omdat dat een praktisch model is en omdat dat patroon al getekend was.
 En Omdat het een handig model is met veel zakjes.
 
De buitenstof kocht ik in Ikea, de binnenstof is een lap die al lang in mijn kast lag maar ideaal leek als voering.
 
De juf van Nena is nog even kinderloos maar is van het type dat zo enthousiast voor de kleine kuikens in haar klas zorgt, dat ze de tas wel zou kunnen gebruiken om alle materiaal dat ze meesleurt naar haar klasje daar in kwijt zou kunnen.
 

 Zelfde model, andere stof. Juf Lien is wat van het retro type en zo kleine bloemetjes zag ik al vaker bij haar. De lap kocht ik ook bij Ikea. Ik vind die stof ideaal voor tassen, stevig maar niet te stijf.
 Ik voerde met gewoon lichtgroen, ook een restje uit de voorraad. De buitenstof was al druk genoeg vond ik.

Het model met teveel allures en het model met street cred, schattige street cred wel.

7 opmerkingen:

  1. Schoon tassen, en ik vind dat ge de tassen niet alleen aangepast hebt aan de stijl van de juffen, maar ook aan uw kinders precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tassen! Heel tof gedaan, ik wed dat de juffen content waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste foto is super! Mooi gemaakt die tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wahahaha, die kinderen met die tassen vrouw, volgens mij passen ze er zelf bijna in - wat ze dus tot ideaal strandgerief maakt, goed gezien. Verder voel ik me altijd zo geweldig vrolijk als ik bij jou kom lezen, dus daarvoor alleen al moet je eigenlijk vaker bloggen x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grote tassen (of supergrote tassen in dit geval) zijn altijd superhandig ! Of het nu is om naar het strand te gaan of elders ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, super tassen! De eerste stof heb ik ook in huis om een (andere) tas mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen